Britské studio Criterion Games se musí vypořádat s dalšími odchody. Po dokončení arkádových závodů Need for Speed Unbound opustilo tým pět vedoucích zaměstnanců a veteránů.

Odešli Matt Webster, viceprezident a generální ředitel Criterionu, výkonný producent Pete Lake, senior technický ředitel Andrei Shires, vedoucí vývoje studia Alan McDairmant a vedoucí obsahu Steve Uphill.

Matt Webster pracoval v EA od roku 1990 a byl součástí týmu zodpovědného za první díl série FIFA. V Criterionu strávil 23 let. Peter Lake se ke Criterionu přidal v roce 1996, technický ředitel Andrei Shires ve studiu strávil 16 let a 17 let Alan McDairmant.

Všech pět veteránů odešlo s touhou prozkoumat nové příležitosti mimo Electronic Arts. Novou výkonnou producentkou Need for Speed se stala Charity Joy, jež dříve pracovala na sérii EA Sports UFC, zatímco roli senior šéfa pro vývoj NFS přebírá Geoff Smith. Ten dříve v Codemasters dohlížel na série DiRT a GRID. Teď je vedoucím vývojářem Need for Speed.

„Při pohledu do budoucna víme, že máme velkou příležitost rozvíjet naše hry a zážitky a přiblížit je ještě širšímu okruhu fanoušků – naše dlouhodobá strategie se soustředí na naše silné stránky v licencovaných motorsportech i arkádových/open-world závodech,“ dodal David Rutter, generální ředitel závodní skupiny EA.

Criterion je dnes jiným týmem, než byl v dobách úspěšných závodů Burnout Paradise. V roce 2013 bylo rozhodnuto přesunout 80 % zaměstnanců (70 lidí) pod Ghost Games, kde budou pracovat na Need for Speed, zatímco zbývajících 17 lidí se mělo věnovat jiným žánrům. To mj. znamenalo spolupráci na Star Wars Battlefront, Battlefield V a Battlefield 2042.

V roce 2020 bylo rozhodnuto vrátit NFS do Criterionu a z Ghost Games udělat studio pro technickou podporu. Proto bylo také přejmenováno na EA Göteborg.