Magazín · Novinky · ve středu 25. 11. 2020 11:23
PlayStation investoval do reklamy nejvíce z herního průmyslu
Společnost Sony v období od 1. 10. do 15. 11. investovala miliony dolarů do marketingové kampaně, která minimálně ve Spojených státech překonala veškerou videoherní konkurenci.
V tomto období se videoherní průmysl měl postarat o 1,49 miliardy zhlédnutí v amerických televizí. 47 procent z toho si ukousla reklama od Sony. To je daleko před konkurencí. Na druhém místě se nachází Nintendo, které si připsalo 21,7 procenta, zatímco Microsoft s Xboxem má mít 16,4 procenta. Na čtvrtém místě se nachází Activision se šesti procenty.
Největší část zhlédnutí, tudíž i investic do reklamy, vygenerovaly sportovní přenosy. Více než 340 milionů z avizovaných 1,49 miliardy zhlédnutí má na kontě NFL.
Co se Sony týče, tak její reklama měla obsahovat deset různých spotů, které zaznamenaly 701 milionů zhlédnutí a byly vysílány více než 892krát. Nejčastěji byla k vidění reklama „Launch: Play Has No Limits” (258,4 milionu zhlédnutí) na propagaci PlayStationu 5.
Nintendo na druhém místě mělo zaznamenat 323,6 milionu zhlédnutí za 29 reklam. Nejpopulárnější byla „Imagination” propagující Mario Kart Live Home Circuit (125,5 milionu zhlédnutí). Nintendo bylo jedinou společností, která část reklamy přesunula na dětské kanály, zejména Disney Channel, Nick Toons nebo Nick. Zbývající firmy se zaměřily zejména na sportovní utkání.
Reklamy Xboxu byly rozděleny na tři televizní reklamy a šlo o 209 cyklů, které zaznamenaly 245,1 milionu zhlédnutí. Nejčastěji byla k vidění reklama „A New Life” s Assassin’s Creed: Valhalla Gold Edition (173,3 milionu zhlédnutí).
Activision měl čtyři spoty (89,8 milionu zhlédnutí) a EA Sports šest spotů se zhlédnutím 52,6 milionu.
PlayStation a Nintendo můžeme vidět také v českých televizích, stejně tak na sociálních sítích. I přesto, že PS5 je beznadějně vyprodanou konzolí a větší várka se očekává až v únoru/februári nadcházejícího roku. Tuzemské obchody u nových předobjednávek uvádí až květen/máj 2021.
Přečtěte si také: Šéf PlayStationu: Investice do nových značek je velmi riskantní
„Všechny kusy byly vyprodány. Doslova všechny,“ uvedl Jim Ryan, generální ředitel Sony, pro ruskou TASS. „Většinu roku jsme věnovali výrobě. Nyní se snažíme vyrobit další kusy a dodat je do obchodů, abychom uspokojili poptávku,“ dodal s tím, že pandemie koronaviru a související omezení příliš neovlivnila proces přípravy konzole. Zdůraznil ale, že za normálních podmínek by byli teoreticky schopni vyrobit více kusů, ale rozdíl by nebyl tak velký.