Sony plánuje posunout vizuální kvalitu her na PlayStationu 5 Pro na novou úroveň. Mark Cerny potvrdil, že v roce 2026 konzole obdrží vylepšenou verzi PSSR, která využije pokročilé technologie z nové generace upscalingu od AMD.

AMD nedávno představilo FSR 4, novou verzi své technologie pro upscaling, která je nyní dostupná na nejnovějších grafických kartách RDNA 4 pro PC. Díky využití AI a dedikovaného hardwaru přináší výrazně ostřejší obraz a lepší výkon, než bylo možné u předchozích verzí.

Mark Cerny z PlayStationu v rozhovoru pro Digital Foundry přiznal, že FSR 4 překonává i PSSR, současné řešení pro PS5 Pro. Zároveň ale zdůraznil, že bude nutné speciální přizpůsobení pro konzolovou architekturu, protože PS5 Pro a RDNA 4 jsou odlišné čipové návrhy. Aby bylo možné FSR 4 přenést na PS5 Pro, bude nutné ho zpětně implementovat do PSSR. Naštěstí většina potřebných dat z her zůstane stejná, což by mělo vývojářům usnadnit implementaci.

PS5 Pro má slabší hardware než nejnovější GPU od AMD, uvědomuje si Cerny, a proto není možné nativně využít všechny funkce. Přesto věří, že se obrazová kvalita dramaticky zlepší bez nutnosti velkých úprav hardwaru.

Sony a AMD pokračují ve spolupráci na Project Amethyst, který si klade za cíl přinést stále pokročilejší AI technologie, ray tracing a další vizuální vylepšení. Jeho prvním významným milníkem je PlayStation Spectral Super Resolution. Cerny naznačil, že v příštích letech se můžeme těšit na zásadní inovace v oblasti strojového učení a renderování.

„Mohu jen říct: Zůstaňte naladěni! Možnosti spolupráce mezi PlayStation a AMD jsou obrovské a ray tracing bude v budoucnosti hrát klíčovou roli,“ uzavřel Cerny.