Microsoft se postupně odpoutává od exkluzivit se strategií, že Xbox není jen konzole. Americká společnost tuhle změnu provádí krok za krokem, aby to pro majitele konzolí Xbox nebyl takový šok. Všem je ale jasné jedno: z Microsoftu se po akvizici Activision Blizzard King stává multiplatformní vydavatel, který sice bude mít svou konzoli, ale její předností nebudou exkluzivní hry, nýbrž předplatné.

Vidět to bylo krásně u poslední prezentace Xbox Developer Direct. Microsoft se nebojí ve své vlastní prezentaci uvést PS5 jako další platformu, na které si můžete v den vydání zahrát DOOM: The Dark Ages nebo Ninja Gaiden 4. Dvě hry, jejichž vývoj platí.

Je tak jen otázkou času, když začnou na konkurenční konzole vycházet další hry. Vyplývá to i z nejnovějších slov Phila Spencera. Ten z křesla šéfa herní divize v novém rozhovoru s Destinem Legariem zopakoval dřívější informace. Když byl dotázán, zda Starfield zůstane exkluzivitou pro ekosystém Xboxu (tedy PC a Xbox Series X/S), odpověděl, že u žádné hry není důvod, proč kolem ní stavět zeď a říkat tohle si zahrajete pouze tady. Tahle už během jara vyjde Indiana Jones and the Great Circle na PS5.

Vydávání na více platforem umožní Microsoftu investovat další finance do her a přinášet hráčům nové zážitky. To, s ohledem na horší prodeje konzolí Xbox, není možné pouze v tomhle ekosystému. Největší zbraní Microsoftu tak v budoucnu nebude Xbox jako konzole, ale portfolio různorodých her, které budou vycházet po celý rok. A bude jen na hráčích, zda si je budou chtít zahrát na PC a konzolích Xbox, kde je mohou mít v rámci předplatného Game Pass, nebo si je koupí na PS5 a Nintendo Switch 2.

Nemůžeme se tak divit dosud nepotvrzeným zprávám o příchodu Diabla 4, Falloutu 4, Starfieldu, Microsoft Flight Simulatoru 2024 a Halo: The Master Chief Collection na Switch 2. Ty, co ještě nejsou na PS5, tak i tam mají vyjít.

Pokud máte strach o Xbox jako konzoli, tak Phil Spencer v rozhovoru s Dannyem a Parrisem zdůraznil důležitost vlastního hardwaru Xbox. „Slovo 'Box' je součástí naší značky, a hardware je základem toho, co Xbox představuje,“ řekl. Dále dodal, že budoucí konzole budou vynikat díky svým technologickým možnostem. „Chceme, aby naše konzole vynikaly díky svým schopnostem, nikoli umělými omezeními.“

Ve stejném rozhovoru mluvil o důrazu na zpřístupnění her co největšímu publiku a pochválil nejen PlayStation, ale také spolupráci s Nintendem a Valve. Druhým dechem přidal, že tvůrci čím dál častěji chtějí, aby jejich hry hrálo co nejvíce hráčů, a Xbox tento přístup podporuje.

Zároveň je Spencer velmi spokojený s kvalitou her, které Xbox v posledních letech vydal, i s těmi, které jsou na cestě. „Nikdy jsem nebyl nadšenější z našeho portfolia her. Je skvělé být součástí něčeho takového,“ nechal se slyšet. Ve vylepšování vztahů s japonskými vývojáři a vydavateli hodlá pokračovat. Důkazem budiž Ninja Gaiden 4. Nový díl Microsoft financuje a bude ho také vydávat nejen na PC a Xbox Series X/S, ale také na PS5.

Mimochodem, první rozhovory o Ninja Gaiden 4 začaly před šesti až sedmi. „Jsem nadšený z pokroku, kterého jsme dosáhli s japonskými vydavateli, ale stále je před námi spousta práce,“ uvedl Spencer. „Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ hry, který si komunita Xboxu zaslouží.“