Není žádným tajemstvím, že se Sicílií, která je dějištěm úvodu Mafie 2 z roku 2010, měli původně vývojáři ze studia Illusion Softworks, během vývoje přejmenovaného na 2K Czech, velké plány. Ve finální hře jsme starou vlast navštívili pouze v jedné krátké misi, která v první řadě posloužila jako tutoriál. Během let však fanoušci odhalili v souborech hry další na pohled prakticky hotové části mapy a dokonce vozidla.

Stačí se podívat na videa na YouTube kanálu Sliderv2, jenž se v minulosti zaměřoval na vystřižený, rozpracovaný nebo jednoduše interní obsah her ze série Mafia. Nejen tato videa nám během let pověděla, že Sicílie v Mafii 2 měla být původně mnohem větší a otevřenější. Jinými slovy, měli jsme zde v roli Vita Scaletty trávit mnohem větší množství času.

To nyní potvrdil Dan Vávra ze studia Warhorse (Kingdom Come: Deliverance). Vávra, který je jedním z hlavních tvůrců originální Mafie z roku 2002 a který psal původní scénář pro druhý díl, dokud z 2K Czech neodešel, se na Facebooku podělil o screenshoty z původní Sicílie z Mafie 2. Ty našel a zveřejnil ve svém portfoliu Vávrův kolega a známý vývojář k nim připojil svůj komentář, díky němuž si můžeme udělat alespoň částečnou představu o tom, co bychom mohli v úvodu Mafie 2 zažít, kdyby vývoj hry probíhal jinak.

„Pamatujete si na první misi Mafie 2? Kolega teď vyštrachal a zveřejnil screenshoty do svého portfolia, jak měla původně vypadat. Tedy jak skutečně vypadala, protože po grafické stránce byla z velké části hotová. A zdaleka to nebylo to jedno náměstíčko a barák. Vězte, že jsme navrhli a postavili celé sicilské městečko, kde se měla odehrávat dlouhá bitva, kde hráč měl mimo jiné jezdit na haklu a bojovat s německými obrněnci a snipery. Ty tanky jsme měli taky a byly pojízdné,“ tvrdí Vávra na Facebooku (text byl redakčně upraven).

„Jel jsem kvůli tomu na Sicílii fotit lokace. Pročetl jsem stohy dokumentů o vysazení US parašutistů v této operaci, včetně dobových reportů vojáků přímo z akce, a na základě toho napsal tenhle úvodní quest. Celé to bylo napsané, včetně dialogů. Scénář na tenhle jeden quest má 89 stran a psal jsem ho několik měsíců. A pak to tam nebylo, protože nevím proč, a odešel jsem.“