Magazín · Novinky · v pondělí 20. 3. 2023 17:22
Obchod s mobilními hrami od Microsoftu by mohl dorazit za rok
V mobilním průmyslu vidí velkou budoucnost řada vydavatelů. Přestože se spousta titulů vytvářená pro kapesní zařízení stále nevyrovná těm největším počítačovým peckám, hráči jsou do nich schopni nalít hromadu peněz. Však se podívejte na nechvalně proslulé Diablo Immortal. Do tohoto segmentu by se tedy zcela pochopitelně rád dostal i Microsoft, a to v plné parádě.
Ačkoliv se na první pohled zdá, že se Microsoft snaží dostat do svého portfolia Activison Blizzard kvůli populární sérii stříleček Call of Duty, za lubem má evidentně daleko více věcí. Už v říjnu loňského roku se objevily zprávy, že redmondský technologický gigant plánuje založení vlastního obchodu s mobilními hrami, který by konkuroval obchodům Google Play a App Store. Patrně by mohl vyjít už v následujícím roce.
V rozhovoru pro deník Financial Times o tomto tématu hovořil sám šéf Xboxu a herní divize Microsoftu Phil Spencer. Ten znovu objasnil, že společnost chystá otevření obchodu s hrami pod značkou Xboxu dostupnou na zařízeních s operačními systémy Android a iOS. Pravděpodobně bychom se jí mohli dočkat někdy v příštím roce.
Zdroj: MicrosoftMicrosoft spustil Xbox Game Pass Standard. Levnější varianta postrádá hry v den vydání
„Myslím, že je to obrovská příležitost. Chceme být schopni nabídnout Xbox obsah od nás i od našich partnerů třetích stran na jakékoliv obrazovce, kde by si někdo chtěl zahrát,“ vysvětluje Spencer v rozhovoru.
Celá situace se točí kolem jedné důležité věci. Pro Microsoft by nebylo výhodné platformu spustit již nyní, a to z důvodu, že by ji mohli bojkotovat jeho dva významní konkurenti – Google a Apple. Aktuálně jim totiž nic nebrání v tom, aby uživatelům zakazovali instalaci aplikací z jiných zdrojů, než jsou Google Play a App Store.
V letošním roce však vzejde v platnost Akt o digitálních trzích, který byl podepsán Evropským parlamentem a znemožní dvěma zmíněným gigantům, aby omezovali další společnosti v účasti na digitálním trhu. Novým pravidlům se budou muset přizpůsobit do 6. března 2024.
„Dnes to na mobilních zařízeních nejde, ale chceme směřovat ke světu, který podle nás přijde a kde budou tato zařízení otevřená,“ popsal Spencer.
A jakou roli v tom celém hraje Activision Blizzard? Pakliže by se Microsoftu skutečně povedla jeho akvizice, dostal by plnou kontrolu nad populárními mobilními hrami. Třeba nad Candy Crush, jednou z nejpopulárnějších sérií, ale v katalogu by měl i Crash Bandicoot: On the Run!