Tudy cesta nevede. Podle analýzy se remake Until Dawn na PlayStationu 5 prodává hůře než katastrofální Concord. Hráči o předělávku psychologického hororu nemají zájem.

V první den měla PS5 verze Until Dawn přilákat o 28,6 % méně hráčů než Concord, tvrdí to data serveru True Trophies. To je prosím hrdinská střílečka ve stylu Overwatch, kterou Sony pouhé dva týdny po vydání stáhla z prodeje a poté vypla servery.

Pro Sony to bude zřejmě velká rána. Původní verze Until Dawn pro PS4 byla celkem populární, což dokládají i uživatelské recenze – 8,3/10 na Metacritic. Remake devět let staré hry považují mnozí za zbytečný. Nevidí tolik rozdílů a na agregátoru recenzí má hodnocení 7,1/10, na Steamu potom spíše kladné hodnocení, ovšem pouze ze 742 recenzí.

Jiné by to bylo, kdyby se hra prodávala za zlomek ceny. Sony ale za předělávku děsivého zážitku v opuštěné chatě chce plnou cenu, tedy 70 eur (u nás 1649 Kč). Vidíme to ve srovnání s The Last of Us Part 2 Remastered, který se pro stávající hráče prodával za 10 eur. Díky nižší cenovce byl o remaster druhého příběhu Ellie a Joela o 98,5 % větší zájem než o remake Until Dawn. Dalším důvodem menšího zájmu je reklama. Chyběla nějaká větší reklama, co by upozornila na vydání.

Ani z čísel na Steamu nemohou mít v Sony radost. Until Dawn měl nejvíce 2 607 hráčů současně ve hře. Za posledních 24 hodin potom 990. Samozřejmě je to příběhová hra pro jednoho hráče, ale určitě ve společnosti očekávali lepší čísla.

Otázkou je, proč remake Until Dawn vznikl. Závěrečné titulky naznačují, že by v budoucnu mohlo vyjít pokračování. To by zapadalo také do připravované filmové adaptace.