Magazín · Novinky · v úterý 30. 5. 2023 14:49
Nvidia nabízí vylepšení NPC pomocí umělé inteligence, chce tím měnit hry
Dokážete si představit hru bez takzvaných NPC neboli nehráčských postav, které vám dělají společnost při vašich dobrodružstvích napříč nejrůznějšími světy? Ačkoliv se najde řada titulů s kompletní absencí těchto virtuálních hrdinů, zastáváme postoj, že bez nich by to zkrátka nemuselo být ono, přestože občas působí nemotorně, hloupě nebo prostě a jednoduše nepěkně. Některé z těchto problémů chce napravit společnost Nvidia, a to skrz nástroje poháněné umělou inteligencí.
Zelený tým hraje na poli AI v poslední době opravdu významné jméno, a to jak po stránce hardwarové, tak i po té softwarové. Firma nabízí nejrůznější řešení pro tvůrce jakéhokoliv digitálního obsahu, mezi něž můžeme řadit i vývojáře, jimž práci s tvorbou NPC usnadní sada nástrojů NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) for Games.
V tiskové zprávě společnost vysvětluje, že ACE For Games přináší možnost vytvářet a nasazovat vlastní AI modely pro řeč, konverzaci a animace ve vlastním softwaru a videohrách. Příkladem je ukázka, kterou si můžete přehrát výše. Zachycená je v ní konverzace mezi hráčskou postavou Kaiem a NPC pojmenovaným Jim, která se patrně odehrává ve futuristické restauraci specializované na japonské „ramenׅ“ jídlo. Demo je vytvořené v Unreal Enginu 5 a využívá funkce ray-tracingu i DLSS.
„Ačkoli je to NPC, Jin odpovídá na dotazy v přirozeném jazyce realisticky a v souladu s příběhovým pozadím – to vše s pomocí generativní umělé inteligence,“ vysvětluje Nvidia.
Součástí balíčku ACE for Games jsou nástroje jako Nvidia NeMO pro tvorbu a nasazení velkých jazykových modelů, Nvidia Riva pro převod textu na řeč nebo Nvidia Omnivese Audio2Face, jenž nabízí tvorbu animací, aby nehráčské postavy vypadaly v obličeji při komunikaci realisticky. Vývojáři mají možnost tyto vychytávky využívat buď zvlášť, nebo mohou benefitovat ze sady jako celku.
Závěrem Nvidia uvádí, že vývojářská studia a startupy již s těmito nástroji poháněnými umělou inteligencí pracují. Zmiňuje třeba kyjevský tým GSC Game World, jenž při tvorbě očekávaného postapokalyptického titulu S.T.A.L.K.E.R. 2 používá Audio2Face. Studio Fallen Leaf pak na této službě postaví NPCčka ve sci-fi thrilleru Fort Solis.