Nová sezóna v League of Legends začala, a to ve velkém stylu! Celý stream, který nám odhalil plány na tenhle rok, představil spoustu novinek, poodkryl několik informací o nových postavách a odstartoval videoklipem, který krom jako vždy úchvatné animace a nabité atmosféry mělo v doprovodu fantastickou píseň The Call, jež zaručeně nejednoho diváka uzemnila a naplnila velkým očekáváním.

Hned na úvod se nám představil viceprezident herního a produktového oddělení League of Legends a Teamfight Tactics Andrei „Meddler“ van Roon a rovnou nám představil několik novinek, které mají současné hráče oblíbené MOBA hry udržet u hry. Ne nutně pouze přes hraní zápasů na počítačích nebo mobilech, ale i samotným fanděním vašim oblíbeným e-sportovým týmům. Zkrátka celá sezóna by měla hráče a diváky daleko více odměňovat a zároveň přinášet nový obsah.

LEAGUE OF LEGENDS

PŘEDSEZÓNA

Největší novinky a na co vše se můžeme v následujícím roce těšit, tak to nám odhalil výkonný producent League of Legends Jeremy „Brightmoon“ Lee, který rozhodně nešetřil na informacích. Než se ovšem ponoříme do všech šťavnatých novinek, je potřeba vzít v potaz, že před samotnou sezónou byla předsezóna. V ní se často dějí ty největší změny, aby hráči měli čas se adaptovat na nové systémy, mechaniky a další blbůstky, které vývojáři rádi přidávají. Letos se ale soustředila na zdokonalování a vylepšování. V rámci těchto změn do hry zamířily nové předměty, upravily se runy a objevil se nový systém lovení odměn, který zmenšuje propastný rozdíl vydělaného zlata, pokud jeden z týmů prohrává.

Tou největší změnou je ovšem přidaní dvou typů draků, magitechnického a chemotechnického (pokud čmucháte seriál Arcane, tak ano, tady máte jeden easter egg).

Magitechnický drak dodává bonus k rychlosti útoků a zrychlení schopností týmu. Jeho dračí duše obdaří každého šampiona v daném týmu zpomalujícím efektem na základní útok, a pokud je třetím zrozeným drakem, v terénu celé mapy se objeví magitechnické brány pro teleport.

Chemotechnický drak poskytuje bonusové poškození proti nepřátelům, kteří mají aktuálně vyšší zdraví než vy. Dračí duše zajistí krátký druhý život po smrti a je-li třetím drakem na mapě, terén prostoupí plynové zóny, které kamuflují všechny šampiony.

VĚTŠÍ VOLNOST ÚPRAVY PROFILU

To jsou novinky z předsezóny, které jsou potřeba vědět, pokud se plánujete vrhnout po hlavě na tento ročník. Na co se ale můžete v nové sezóně těšit, tak je úprava vašeho profilu, respektive forma, jak sebe sama vyjádřit ve hře. Krom současného výběru mezi rámečkem podle dosažené úrovně v hodnocených hrách a rámečku podle dosažené úrovně účtu bude možnost libovolně přepínat mezi dosud dosaženými rámečky. Už se tedy nemusíte cítit špatně, pokud jste vyzyvatel, ale vaši kamarádi pořád trčí v bronzu. Stačí přepnout na diamantovou úroveň a jejich ponížení už nebude tak velké.

VÝZVY

Dobrá, možná je tohle stále jen pro flex, co ale určitě zaujme, jsou výzvy. Co všechno v nich bude, zatím není jasné, co ovšem víme, je, že se dají vylepšovat. Podle počtu splnění dané výzvy se můžete dostat až na vyzyvatelskou úroveň. Odznáček, který za splnění získáte, bude následně možno vystavit si na svém profilu na odiv. Ve hře naleznete pět základních typů:

  • Veteránství (Veterancy) – dají se plnit prostým hraním hry, jako je sbíráním bodů za mistrovství, získáním první prolité krve nebo uhýbáním smrtelným zásahům.
  • Odbornost (Expertise) – tyhle výzvy získáte za dovednosti, jako je uhýbání, kompletní nasčítání Mejai do 20 minut nebo krádeží nepřátelských buffů.
  • Týmová práce a strategie (Teamwork & Strategy) – světe div se, v těhle výzvách bude potřeba spolupracovat s týmem a strategizovat, jak nejlépe daný střet obrátit ve váš prospěch. Příkladem je ubránění Nexusu, získávání killů při toulání se po mapě a vyhrávání zápasů v Clash turnajích.
  • Sbírka (Collection) – je určená pro lidi, kteří zbožňují kompletování nebo jen rádi sbírají skiny, wardy, šampiony, ikony, věčné a postup v ostatních výzvách.
  • Představivost (Imagination) – přesně tohle je ta kategorie, kam patří třeba úprk s jedním životem, trefa sněhovou koulí na ARAMu nebo zabíjení nepřátel v jejich základně. Zkrátka jsou to přesně ty okamžiky, nad kterými občas zůstanete stát s otevřenou pusou dokořán.
  • Archivní výzvy (Legacy Challangers) – tyhle výzvy lze plnit účastí na historických momentech a možnost je plnit je jen po omezenou dobu v daném časovém úseku.

Každá kategorie se vylepšuje postupně, jak ji plníte. Od železné úrovně až po vyzyvatelskou a samozřejmě je můžete dát na odiv ve svém profilu. Mimochodem, plnění výzev nabíjí krystal výzev, který se s počtem splněných výzev mění.

A malé překvapení – některé doopravdy náročné výzvy vás odmění jedinečnými tituly.

HODNOCENÝ REŽIM

V loňském roce se sice začínalo mírněji, takže jste začali svou pouť hodnoceným režimem přibližně na stejném místě, kde jste v minulém roce skončili, ale pro spoustu hráčů to bylo fatální. Mnoho z nich ztratilo zbytečně moc LP (LB – ligové body) a rychle se blížila k železné úrovni. Letos se resetování úrovně vrátí k původnímu způsobu a vaše MMR by mělo odpovídat počtu získaných či ztracených LP bodů. To znamená, že pokud prohrajete, už vás to nebude stát 21 bodů dolů a při výhře to nebude pouhých 7 bodů nahoru.

MYTICKÝ OBSAH A FESTIVALOVÉ PROPUSTKY

A je to konečně tady! Festivalové propustky dostanou nový slušivější kabátek, bude snadnější se v nich orientovat a uvidíme, které odměny na nás budou čekat i na jejím konci. V odměnách bude jak různá kořist, tak i klasická gesta, esence a žetony. Ty bude nadále možné sbírat a měnit tak za odměny, které se vám zamlouvají nejvíce. S novou propustkou se dočkáme i nové záhadné esence, konkrétně mýtické esence. Ta v budoucnu nahradí krystaly a body prestiže, čímž se stává novým vzácným platidlem, které pěkně zůstane ve vašem inventáři a nikdy nezmizí. Pokud vám ještě zbyly nějaké body prestiže, doporučujeme je co nejrychleji utratit, jelikož se nebudou převádět na novou fialovou esenci, převedou se pouze krystaly.

Magitechnické skiny měly být původně vzácné a těžko získatelné, jelikož tomu tak není, rozhodli se v Riotu vytvořit sezónní mýtické skiny, které každý rok budou mít různá témata a dosáhnout na ně bude možno jen v dané sezóně. Pro letošní rok to jsou „popelaví rytíři“.

S novou esencí bude možné taky nakupovat již dříve uvedené prestižní skiny. Ty se v různých sadách objeví v mytickém obchodě. Jediné, co tady nenajdete, budou prestižní skiny, které neoslavily rok své existence. Když už se bavíme o prestižních skinech, pamatujete si na kapelu K/DA? V roce 2018 a 2019 dostaly všechny členky své prestižní skiny, ovšem bylo složité je získat. Teď už budou o něco více získatelnější, ale aby nepřišla původní investice hráčů vniveč, dostanou vlastníci těchto skinů zdarma exkluzivní aktualizovanou verzi, kterou nenajdete v obchodě.

Další novinkou jsou milníky kořisti, ty mají dvě podoby. Jeden je opakovatelný a otevírá se otevíráním mistrovských truhel a druhý je sice jednorázový, ovšem na jeho konci najdete prestižní skin.

MODERNIZACE ŠAMPIONŮ

Každý rok se vývojáři snaží soustředit na starší postavy a zmodernizovat je. Vylepšit jim pohyby, upravit základní skin, přidat něco navíc a postupně zvelebit. Tento rok si vývojáři vezmou do parády Ahri, která je jednou z nejstarších šampionů a zároveň hodně oblíbenou.

Není ovšem jediným šampionem, kterému se dostane nějaké ta péče navíc. Další v pořadí jsou Gangplank, Fiddlestick, rek' Sai, Trundle, Rell, Orianna a Heimerdinger. Nejsou to určitě jediní, kteří se dočkají nějakého toho vylepšení, ale tyhle je potřeba zmínit, jelikož už hodně dlouho se na ně nesáhlo po vizuální stránce. Dočkáme se nových skinů na téma Nesmiřitelní a Hvězdní strážci! Včetně těch s včelí tematikou! A jestli si už teď myslíte, že se vývojáři v Riotu zbláznili, tak pozor, dočkáme se i tématu battle bunny. Ano, bojoví králíčci vyzbrojeni silnou technologií na misi zachránit svět.

NOVÝ ŠAMPIONI

Jak by svět Runeterry vypadal, kdyby se neobjevovaly nové postavy jako houby po dešti? Celkem smutně, takže je potřeba oživit Vyvolávačův žleb novými tvářemi. Prvním z nich je Zeri, ta je hyperaktivním ADC, má unikátní herní styl, bere si inspiraci ze stříleček a základní útok se používá jen zřídka.

Dalším šampionem bude posilovač, který se ovšem nezařadí do toho veselého zástupu podpor, ale bude mít zlověstnější a temnější původ. Navíc by si údajně díky sadě útoků a samotného příběhu hráči měli připadat jako páni hry.

Na závěr se dočkáme džunglera, díky kterému nám bude běhat mráz po zádech. Takového, o kterém víme maximálně to, že chce jako první zničit město Belveth a víc jsme se nedozvěděli, tedy krom scénky, kterou najdete tady.

Zeri: Jiskra Zaunu | Trailer k šampionovi – League of Legends

AKTUALIZACE ŠAMPIONŮ

Vloni si hráči odhlasovali přepracování Udyra, ten se letos dočká aktualizace, která byla doopravdy rozsáhlá vzhledem k jeho povaze útoků. Celý vývojářský deníček o jeho proměně, jeho schopnostech a jak nakonec vypadá, najdete zde.

Zároveň je tady prostor pro vás fanoušky, kteří chtějí rozhodnout o tom, kdo se dočká přeměny jako další v pořadí. Hlasovat můžete mezi Tryndamerem, Shyvanou, Nocturnem, Kog' Mawem a Skarnerem. Hlasovat můžete i v klientu hry.

WILD RIFT

Wild Rift nezůstává pozadu a pro hráče si připravil mnoho novinek, mezi nimi najdeme druhou sezónu Guild vs Guild a nové propustky Wild Passu. Cílem těchto aktualizací je dostat na mobily stejný zážitek, jaký dostanete na počítačích.

ELEMENTÁRNÍ RIFT

Kdo se orientuje v League of Legends, tak ví, o čem je řeč. Kdo netuší, tak do Wild Riftu míří čtyři typy draků, kteří ovlivňují svou podstatou celou hru. Ohnivý drak spálí keře, horský vybuduje nové zdi, mořský nechá vyrůst více trsů trávy a oblačný vytvoří větrné tunely pro rychlejší pohyb. Každý z draků celému týmu poskytuje jedinečné vylepšení. Duši draka ovšem lze získat zabitím tří draků. Elder draka bychom se v budoucnu měli také dočkat, ale to je plán do daleké budoucnosti.

CO VŠECHNO NAJDEME V NOVÉM ROCE

Do hry zavítá také Sett, který bude rozdávat rány na všechny strany a na roli podpory uvidíme roztomilou kočičku Yuumi, která byť se veze, je nebezpečným predátorem. Dalšími v pořadí nejspíše bude návštěva z Ionských ostrovů, Karma a Shen.

Chybět samozřejmě nesmí ani lunární event, který přinese spoustu věcí včetně skinů firecracker Teema, Diana, Xin Zhaa, Setta a Tristanu. Důležitým faktem je, že eventy na Wild Riftu nemusí odpovídat s eventy v League of Legends, proto se tak můžeme dočkat na obou platformách rozdílného obsahu i odměn.

Jak se vy těšíte na tuto sezónu, na jakou úroveň chcete dosáhnout a za koho nejraději hrajete?