Stig Asmussen, který je podepsán za God of War III a Star Wars Jedi: Fallen Order, je přesvědčen, že live service hry rozšířily trh, ale současně neodrazují hráče od singleplayerových akčních adventur.

Prohlášení Asmussena je v ostrém kontrastu s filozofií vydavatelské společnosti Electronic Arts, která live service hrám věřila natolik, že zrušila nadějný Star Wars projekt, na němž se podílela Amy Hennig, scénáristka Uncharted. Zástupci EA v té době prohlašovali, že se trh mění a posouvá se od lineárních příběhových zážitků pro jednoho hráče k live service titulům. Takovým, které budou neustále hráčům nabízet nový obsah. Ostatně s tímto přesvědčením byl vytvořen Anthem od BioWare. Avšak víme, jak to s ním dopadlo…

Od té doby ale EA prokázali značnou flexibilitu a studio Respawn překvapilo s čistě singleplayerovou akční adventurou Star Wars Jedi: Fallen Order. Podle šéfa studia bylo přijetí fanouškům neuvěřitelné. Na konkrétní čísla si ale musíme počkat. Už se ale šeptá o vzniku druhého dílu.

Vraťme se ještě k čerstvému rozhovoru. Stig Asmussen pro Los Angeles Times prozradil, že v roce 2014 v týmu nemluvili o tom, že by akční adventury pro jednoho hráče byly ohroženým druhem. Pracovali si na tom svém, a přitom si všímali nárůstu herních zážitků založených na službě, kdy hráči mohou hrát znovu a znovu. „My jsme se ale drželi svých zbraní. Tohle je typ hry, kterou jsme chtěli vytvořit. Myslím, že live service hry rozšířily trh, ale nedovedly hráče, kteří chtějí hrát singleplayerové akční adventury,“ dodal vývojář.

Zdá se, že Vince Zampella, šéf Respawnu, si nenechá do vývoje od Electronic Arts kecat. Ty mu navíc důvěřují a nedávno ho pověřili vedením studia DICE v Los Angeles.