Každý rok je mezi vývojáři na GDC (Game Developer Conference) proveden průzkum, který mimo jiné ukazuje, pro které platformy tvůrci her vyvíjejí své projekty a o které platformy se nejvíce zajímají.

V obou případech je to velice podobné. Nejčastěji vývojáři vyvíjí své hry pro počítače. Následuje PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Potom chytré telefony a až potom Nintendo Switch. Zajímavé je, že 8 % dotázaných pracuje na hrách pro nástupce Switche.

Žebříček platforem, o které mají vývojáři největší zájem, také vede PC. Na druhém místě je PS5 a na třetím tentokrát nástupce Switche. Až potom Xbox Series X/S a současný Switch. To svědčí o tom, že vývoj části her už probíhá pro novou konzoli Nintenda, i když ji japonská společnost dosud neoznámila.

Druhou zajímavostí je, jaký rozdíl je v případě VR. Pouhých 10 % vývojářů teď vytváří nějakou hru pro virtuální realitu. Oproti tomu 21 % se o VR zajímá.

Platformy, pro které vývojáři vyvíjejí své hry:

  1. PC - 66 %
  2. PS5 - 35 %
  3. Xbox Series X|S - 34 %
  4. Android - 24 %
  5. iOS - 23 %
  6. Nintendo Switch - 18 %
  7. Xbox One - 18 %
  8. PS4 - 16 %
  9. Mac - 16 %
  10. VR - 10 %
  11. Webový prohlížeč - 10 %
  12. Nástupce konzole Nintendo Switch - 8 %
  13. Linux - 7 %
  14. Cloudové služby - 7 %
  15. AR - 4 %
  16. Deskové hry - 3 %
  17. Hry pro platformy jako Netflix a TikTok - 2 %
  18. UGC platformy (Roblox, Minecraft...) - 1 %
  19. Playdate - méně než 1 %
  20. Ostatní - 4 %

Platformy, o které mají vývojáři největší zájem:

  1. PC - 62 %
  2. PS5 - 41 %
  3. Nástupce Switche - 32 %
  4. Xbox Series X|S - 29 %
  5. Nintendo Switch - 25 %
  6. VR - 21 %
  7. iOS - 19 %
  8. Android - 19 %
  9. AR - 14 %
  10. Mac - 12 %
  11. Xbox One - 11 %
  12. Webový prohlížeč - 10 %
  13. Deskové hry - 9 %
  14. Cloud - 9 %
  15. PS4 - 9 %
  16. Linux - 7 %
  17. Hry pro platformy jako Netflix a TikTok - 5 %
  18. UGC platformy (Roblox, Minecraft...) - 5 %
  19. Playdate - 4 %
  20. Ostatní - 4 %