V době, kdy se neustále řeší délka a rozsah her, přichází studie společnosti Midia Research se zajímavými statistikami. Podle ní hráči konzolí v průměru tráví hraním 10 hodin týdně, zatímco hráči na PC jen o něco méně – 9,7 hodiny. Překvapivé je, že více než třetina (36 %) konzolistů a dokonce 40 % PC hráčů hraje méně než 5 hodin týdně.

Důvodem je podle studie stále větší konkurence her s dalšími formami digitální zábavy. TikTok, YouTube, Netflix a další platformy si nárokují čím dál větší část volného času, což znamená, že hráči mají méně času na dlouhé hraní.

To má podle všeho za následek to, že mnoho hráčů nedohraje příběhové hry. Také to má přispívat ke stagnaci předplatitelských služeb jako Game Pass nebo PlayStation Plus. Hráči jednoduše nemají čas investovat stovky hodin do jednoho titulu.

Autoři studie proto naznačují, že vývoj kratších a méně nákladných her by mohl být cestou, jak přizpůsobit herní průmysl současným trendům. Ne všechny hry musí být obřími projekty na desítky či stovky hodin. Kratší tituly by mohly lépe odpovídat možnostem a potřebám moderních hráčů.

Studie se zaobírá tím, zda by si někdo všiml, kdyby například tvůrci Assassin's Creed zkrátili dobrodružství o 20 %. Pravděpodobně ne. Kromě menších her může být vhodnou cestou dát hráčům na výběr. Ve velkých hrách máme často na výběr, zda půjdeme jen po příběhové lince nebo se ponoříme i do vedlejšího obsahu.

Napište nám do komentářů, kolik hodin týdně hrajete vy. A nezapomeňte hlasovat v anketě.