Série Half-Life je odjakživa synonymem velkorysého a bohatého moddingu. Koneckonců nebýt prvního dílu, nikdy bychom nedostali multiplayerovou střílečku Counter-Strike, o níž jste možná už někdy slyšeli, zatímco Half-Life 2 umožnil mimo jiné zrod Garry's Modu. A to je jen absolutní špička ledovce, který je pokrytý názvy jako They Hunger, Lambda Wars, Cry of Fear, Minerva, Mistake of Pythagoras, Neotokyo, Age of Chivalry, Zombie Panic a samozřejmě Black Mesa.

Moddingová scéna okolo VR střílečky Half-Life: Alyx z roku 2020 je ale bohužel poměrně vlažná a z velké části za to může laxní přístup studia Valve. Moddingové nástroje určené pro engine Source 2 samozřejmě v určité formě existují a hra má k dispozici vlastní Workshop na Steamu, ale vývojáři už dlouho dělají dojem, že víc modding Alyx podporovat nehodlají. To ale naštěstí neznamená, že nemohou i v souvislosti s Half-Life: Alyx vzniknout zajímavé mody. A málokterý mod to dokazuje tak moc jako projekt Levitation, jenž se nám nyní představil v novém traileru.

Levitation má na svědomí známý animátor Corey Laddo, který vytváří bizarní a zároveň úžasná videa v Source Filmmakeru, a level designer Shawn Snelling alias FMPONE, jenž pro změnu proslul mapami pro Counter-Strike: Global Offensive. Modifikace láká především na rozsáhlou singleplayerovou kampaň, jejíž absolvování má většině normálních hráčů zabrat 4 až 5 hodin. Během tohoto času se v kůži Alyx Vance seznámíme s povstalci Mayou a Barrym a navíc potkáme samotného G-Mana a také Russella, který se nám představil právě v Half-Life: Alyx. Cílem má být prozkoumat levitující budovu, která se nachází v Sektoru X, ovládaném silami Combine.

Stejně jako základní Half-Life: Alyx, ani Levitation si podle všeho nebudeme moci zahrát mimo virtuální realitu. Ambiciozní mod má každopádně vyjít začátkem třetího čtvrtletí letošního roku, kdy vyjde zdarma ve Steam Workshopu, takže nezbývá než tvůrcům popřát hodně zdaru při dokončení projektu a doufat, že nás čeká další kvalitní dávka komunitního Half-Life obsahu. Těch totiž není nikdy dost a na Valve se bohužel stále nemůžeme příliš spoléhat, pokud jde o budoucnost série Half-Life.