Čas od času můžeme ve hrách narazit na billboardy se skutečnou reklamou. Nejznámější je billboard v Burnout Paradise s Barrackem Obamou v rámci prezidentských voleb v roce 2008. Zkušenosti má také Electronic Arts, která s reklamou experimentuje v bojové hře UFC.

Do konce letošního roku se má přidat Microsoft. Americká společnost podle Business Insider chystá program, který umožní inzerentům umisťovat reklamy do bezplatných her na počítači a konzolích Xbox.

Zajímavé je, že Microsoft údajně nemá zájem o podíl z příjmů z reklamy. Hlavním cílem firmy má být usnadnit vývojářům free-to-play her vydělávat peníze. Tyto reklamy by se v budoucnu mohly stát nedílnou součástí světa hry, například tak, že by reklama nahradila billboardy ve hře.

Pokud se bojíte, že se v titulech budou objevovat nejrůznější reklamy, tak si je Microsoft prý vědom obav a negativních reakcí hráčů. Postupuje proto obezřetně a chce vytvořit seznam vybraných značek, které budou moci program využívat. Reklamy nemají ovlivňovat herní zážitek.