Magazín · Novinky · v pondělí 27. 1. 2020 16:10
Microsoft chystá propagaci svého nového Xboxu s cílem neopakovat předešlé chyby
Microsoft se při prezentaci Xboxu One dopustil řady chyb a přešlapů, které výrazně ovlivnily začátky této generace konzole. Zmínit se sluší například vyšší cenu, kdy se Xbox One nejprve prodával výhradně s Kinectem. Stejně tak ale nefungoval úplně PR tým. Ten se nedokázal shodnout na důležitých tématech.
Tyto a další chyby nechce americká společnost u nového Xboxu opakoval. Proto najala Jerreta Westa. Jde o bývalého marketingového ředitele Netflixu, který v minulosti dohlížel na některé produkty Microsoftu (v letech 2003 až 2011), například se podílel na marketingu pro Xbox 360. Microsoft si tak od Westa v pozici hlavního marketingového ředitele pro Xbox dost slibuje. Prý to byl především West, kdo se postaral, že Xbox 360 ovládl trh. PS3 dlouho ztrácela a až na konci generace se Sony podařilo svou konzoli prosadit.
Xbox Series X - jak se nová generace Xboxu jmenuje - byla nečekaně odhalena koncem minulého roku na galavečeru The Game Awards. Viděli jsme vzhled konzole a Phil Spencer často slibuje, že půjde o nejvýkonnější konzoli, která se zaměří i na zpětnou kompatibilitu se všemi hrami z předešlých generací Xboxu. Plus velkým plusem je předplatné Xbox Game Pass.
Mezitím Spencer navštívil Japonsko. Šéf divize Xboxu mluvil s místními vývojáři a vydavatelskými společnostmi o budoucnosti Xboxu. Dvěma hlavními body jeho cesty byla konzole Xbox Series X a předplatné Xbox Game Pass. Podle Spencera byla cesta velmi produktivní. Dalšími body byly plány na E3, stejně tak Project xCloud. Dříve se Spencer netajil touhou koupit japonské studio, aby rozšířil Xbox Game Studios do Asie. Je dost možné, že i to měl na programu, ale oficiálně se o tom nezmínil.