Magazín · Novinky · ve čtvrtek 22. 6. 2023 11:55
Microsoft chce zničit PlayStation, tvrdí spotřebitelská žaloba a má důkaz
Ve Spojených státech se řeší akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft nejen u federálního soudu, který začíná dnes, ale také u toho civilního. Spojení Xboxu s vydavatelem Call of Duty se už delší dobu snaží zablokovat skupina spotřebitelů.
Poprvé se žalobou hráči neuspěli, soudkyně Jacqueline Scott Corley neobdržela dostatečně pádné důkazy. Teď jsou právníci „fanoušků“ Sony zpět a opět tvrdí, že akvizice za téměř 69 miliardy dolarů sníží konkurenci a je porušením amerického antimonopolního zákona.
Dle právníků spotřebitelské skupiny při zamítnutí předchozí žaloby nevzal soud v úvahu důkaz, že cílem Microsoftu je vystrnadit z trhu jeho hlavního konkurenta, Sony PlayStation. Tímto důkazem je e-mail, který poslal šéf Xbox Game Studios řediteli odpovědnému za finance v Microsoftu. V dostupných dokumentech je e-mail cenzurován, takže nevíme, co přesně Matt Booty napsal Timu Stuartovi.
Zdroj: MicrosoftMicrosoft zdražuje. Nové ceny pro Xbox Series X i Xbox Game Pass
Možná ho soud nepovažoval za důležitý kvůli tomu, že byl poslán v roce 2019, zatímco proces převzetí Activisionu Blizzard byl oznámen v lednu 2022. Pro úplnost uveďme, že v září 2020 došlo k oznámení, že Microsoft koupí ZeniMax Media s Bethesdou a dalšími studii za 7,5 miliardy dolarů. Akvizice byla dokončena v březnu 2021.
Právníci Microsoftu tvrdí, že e-mail je interní výměnou informací, měl by zůstat cenzurován a neměl by být zohledněn při jednání soudu. Jinými slovy je pravý, ale nadále nevíme, co v něm přesně je. Má tam být ale něco, co skupina spotřebitelů považuje za nezvratný důkaz, že cílem Microsoftu je vytlačit Sony s PlayStationem z trhu.
Je otázkou, zda tento záměr bude soud považovat za důkaz, aby zablokoval akvizici. Přece jen cílem každé společnosti je ukousnout si největší část z koláče a nejlépe dominovat svému odvětví. To je cílem i Microsoftu s Xboxem, i když navenek se všichni tváří, jak chtějí spojovat lidi a nabídnout hry na co největším množství zařízení.
Připomeňme, co původně skupinu spotřebitelů tvrdila:
„Microsoft již ovládá jeden z nejoblíbenějších a nejrozsáhlejších herních ekosystémů. Navrhovaná akvizice by Microsoftu zajistila bezkonkurenční postavení v herním průmyslu a největší počet klíčových her a ikonických značek,“ stojí v původním dokumentu. V něm jsou uvedeny všechny akvizice a fúze Microsoftu od roku 2014 až do akvizice Zenimax Media (Bethesda) v roce 2020.