Magazín · Novinky · v pátek 10. 1. 2020 18:00
Lucasfilm původně nechtěli Star Wars Jedi: Fallen Order. Představovali si jinou hru
Star Wars Jedi: Fallen Order je úspěšná akční adventura ze světa Hvězdných válek, která vyšla loni na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Po střílečkách Star Wars Battlefront a Battlefront 2 od EA DICE překvapil titul hráče svým zaměřením čistě na příběh jednoho hráče a potěšil i fanoušky universa. Nechybělo ale mnoho a místo Jedi: Fallen Order jsme mohli dostat jinou hru. Když totiž Respawn přemluvil společnost Electronic Arts, tak narazil u Lucasfilmu.
Zákulisní detaily prozradil Stig Asmussen, šéf vývoje ze studia Respawn Entertainment v pořadu AIAS Game Maker‘s Notebook s Tedem Pricem (vedoucí studia Insomniac Games). Asmussen nejprve objasnil, že po Titanfallu dostali v Respawnu možnost pracovat na dalším projektu. Sám Asmussen k týmu nastoupil v létě 2014 a měl za úkol s malým týmem vymýšlet novou hru. Postupně přišli zhruba na 12 konceptů a bez většího stresu dávali dohromady nápady, více se jim věnovali a rozebírali jedno po druhém. Z toho postupně začala vznikat jejich představa o další hře. Mysleli na systém soubojů, malého společníka ovládaného umělou inteligencí a dlouhou dobu zvažovali i logické hádanky.
To vše vytvářeli s cílem, aby dostali možnost vdechnout život nové Star Wars hře. Nejprve ale museli svůj prototyp představit společnosti Electronic Arts, se kterou spolupracovali na Titanfallu. Pokud by to nevyšlo, tak by nápady využili pro novou značku. K tomu nakonec zprvu došlo. EA ukázka pro Star Wars moc nenadchla, ale nová IP z toho vzniknout mohla. Asmussen neprozradil důvody, ale možná v tom sehrála roli skutečnost, že šlo čistě o singleplayerový titul.
Když obdrželi souhlas od EA, začal se zvětšovat tým a projekt postupně získával svou tvář. Po necelém roce se situace změnila. Koncem roku 2015 se vedení Respawnu sešlo s hlavouny od EA a ukázalo jim propracovanější demo, které nakonec vedlo ke Star Wars Jedi: Fallen Order.
Ani po přesvědčení EA neměli v Respawnu vyhráno a jejich sen vytvořit hru ze světa Hvězdných válek byl ještě daleko. Čekala je totiž prezentace u Lucasfilmu. Ten si chrání svou největší značku a vyžaduje schválení každého projektu. I přesto, že práva na vývoj a vydávání velkých Star Wars her jsou v rukou Electronic Arts. Tato praktika je běžná, například Marvel dost dohlížel na Spider-Mana od Sony a musel schválit úplně vše, co chtěli mít vývojáři ve hře.
U Lucasfilmu došlo k dalšímu podstatnému zádrhelu. Komisi se představa Respawnu nelíbila. Konkrétně jim vadilo zaměření na rytíře Jedi a sílu. Místo toho Lucasfilm opakovaně navrhoval titul o námezních lovcích, což by byla střílečka s blastery. To ovšem bylo zcela mimo nápady Respawnu, což by vedlo k nutnosti vrátit se na začátek a od nuly začít pracovat na konceptech. Navíc se střílečkou neměl tenhle tým tolik zkušeností, tak Asmussen měl prohlásit, že to už by rovnou mohli dělat na závodní hře a vyšlo by to nastejno. K tomu naštěstí nedošlo, Respawn s EA dokázali Lucasfilm přesvědčit a ti nakonec svolili k tomu, aby Star Wars Jedi: Fallen Order mohl vzniknout.
Jak ale Asmussen dále prozradil, ani po prvotním schválení neměli úplně vyhráno. Při práci byli pod tlakem a museli si od Lucasfilmu nechával schvalovat i další věci, které chtěli do hry dát. Lucasfilm tedy ve velkém na své značky dohlíží a snaží se, aby hry odpovídaly jejich představám. To mohlo vést k dalším neshodám, kdy se ve hře nemusely objevit určité věci, případně jiné musely být upraveny. Asmussen nezacházel do podrobností, ale pravděpodobně narážel na to, že hlavní hrdina Jedi: Fallen Order má plný potenciál svých schopností odemknut až na konci příběhu. To mnozí hráči považují za velkou škodu a doufají, že u případného druhého dílu to bude jiné. Jak víme, Respawn dělá na dalším velkém titulu, s největší pravděpodobností na pokračování Jedi: Fallen Order.
Na druhou stranu Asmussen chápe, že Lucasfilm přistupují ke své drahocenné značně opatrně a chtějí ji chránit. „Rytíři Jedi jsou svatým grálem. Abys mohl o nich vytvořit hru, musíš si to zasloužit,“ dodat šéf vývoje. A jak my dobře víme, Respawn si to nějakým způsobem zasloužili, a dokonce vytvořili hru, která má Jedi ve svém názvu.