Středoevropské servery bezplatného masivně multiplayerového RPG titulu Lost Ark nebudou navýšeny, hráči se tak budou i nadále potýkat s dlouhým čekáním na připojení do tohoto rozsáhlého světa, minimálně dokud bude popularita hry vysoká.

Dle vývojářského studia Smilegate neexistuje způsob, jak navýšit podporovaný počet hráčů v herních světech nebo přidat do regionu další servery.

„Víme, že hráči v Evropě se stále potýkají s dlouhými frontami,“ přiznávají tvůrci. „Region střední Evropy dosáhl svého kapacitního limitu a bohužel není možné zvýšit počet hráčů na jeden svět ve střední Evropě. Přidání dalších serverů není možné kvůli složitosti všech systémů, které musí spolupracovat.“

Místo navýšení kapacity serverů doporučují vývojáři začít na serveru určeného pro západní Evropu (Europe West, je zaplněn z nějakých 20 procent). Potíž je v tom, že převod z jednoho serveru na druhý není možný. Z toho důvodu se hráčům nechce začínat jinde od začátku. Migrace se nyní testuje v Koreji, ale vývojáři netuší, zda a kdy by mohla být spuštěna pro zbytek světa. Prý v současné době není přesun možný, ale nedají si pokoj, dokud nevyčerpají všechny možnosti.

HRA LOST ARK SE STALA POPULÁRNĚJŠÍ NEŽ JSME KDY MOHLI PŘEDPOKLÁDAT. 17 MINUT PO SPUŠTĚNÍ JI HRÁLO 800 TISÍC HRÁČŮ A ZA 24 HODIN MĚLA 1,3 MILIONU.

AMAZON GAME STUDIOS

Největší potíž je v tom, že hráči v Evropě a Jižní Americe dostali pouze jeden region, v němž se soustředí hráčská základna, zatímco hráči v Severní Americe mají od prvního dne k dispozici západní a východní region.

O víkendu byla alespoň provedena údržba, jež by měla zlepšit matchmaking. Mezi připravovaná vylepšení patří nové nástroje pro moderování ve hře, které umožní zakázat uživatele spamující prodej zlata v chatu.

O Lost Ark je mezi hráči velký zájem. Za prvních 24 hodin hra dosáhla na více než 1,3 milionu hráčů.