Hlavní tvůrčí ředitelka nového Dragon Age: The Veilguard Corrine Buscheová říká, že celou hru navrhovali s ohledem na inkluzivitu. Obtížností bude hned několik od „Vypravěče“ který se zaměří hlavně na příběh, až po „Noční můru“ pro ty, kteří chtějí větší výzvu.

Pojďme se nejprve podívat na systém tvoření postavy. Jako v každém díle Dragon Age si i zde budete moci upravovat svou postavu, jak se vám zlíbí. Podle článku z Game Informer se jedná o jeden z nejlepších takových systémů vůbec. Od více jak stovky různých posuvníků pro úpravu hráči ovládanou postavu „Rook“ až po možnost si zvolit zájmena odděleně od pohlaví postavy. Zde je vidět i výše autory zmiňovaná inkluzivita. Dalším příkladem může být i jedna z nehratelných postav, konkrétně ledový mág a společník soukromého detektiva Neve Gallus, který má protézu nohy.

Před spuštěním hry se vám na obrazovce s herním stylem objeví také možnost přizpůsobit si různé volby ovlivňující způsob hraní Veilguardu. Zde si můžete zvolit obtížnost, nebo jak to BioWare nazývá, „styl hraní“, s možnostmi jako je „Vypravěč“ pro ty, kteří se více zajímají o příběh, než boj, „Dobrodruh“ pro zážitek, který vyvažuje boj a příběh, a obtížnost „Noční můra“. Možná jich ve finále bude více, ale tyto jsou zatím potvrzené. Kdykoli v průběhu hry bude možné obtížnost změnit, pokud ovšem nezvolíte Noční můru, ta je trvalá.

„ŽÁDNÁ Z TĚCHTO MOŽNOSTÍ NENÍ CHEAT. JE TO MOŽNOST, KTERÁ MÁ ZAJISTIT, ABY SE MOHLI UKÁZAT HRÁČI VŠECH SCHOPNOSTÍ.“

CORRINE BUSCHE

Existuje však ještě jedna volba s názvem „Nespoutaná“, ta umožňuje všem hráčům nastavit si svůj herní zážitek podle jejich konkrétních představ. Ztrácíte se často v mapách? Není problém nastavte si, aby vás hra naváděla do lokací, kam zrovna potřebujete jít. Máte například obtíže s mířením? Žádný strach, protože Veilguard vám s ním může pomoci nebo dokonce úplně mířit za vás. Dalším nastavením může být i časové okno na parírování či úprava životů nepřátel a jejich poškození. Pokud byste se nechtěli vypořádávat s následky úmrtí ve hře, můžete si zapnout režim bez smrti.

Hráči se dle tvůrců můžou těšit na další podobné nastavení přístupnosti. Jak zaujala různá nastavení vás? Jste spíše příznivci těchto nastavení přístupnosti, nebo dle vás kazí hru?