Brněnské studio Ashborne Games po více než dvou letech od založení představuje světu svůj první projekt: historickou real-time strategii Last Train Home se survival prvky a správou posádky. Ve hře se jako českoslovenští legionáři vydáme na strastiplný návrat do vlasti skrze válkou zničenou pustinu – z Moskvy do Vladivostoku (Transsibiřská magistrála).

„Zažij příběh inspirován skutečnými událostmi a vel jednotce československých vojáků mířící v obrněném vlaku do vlasti přes nekonečné sněhové pláně Sibiře, rozdělené válkou Rudé a Bílé armády,“ láká tým pod vedením Petra Koláře, který se při vývoji mohl spolehnout na konzultaci s Československou legionářskou obcí ohledně historických událostí a narativu. Dokonce měl k dispozici i přístup k exhibici Legiovlaku.

Last Train Home bylo představeno trailerem na PC Gaming Show. Ten hru popisuje jako epickou survival strategii a mísí gameplay záběry s hraným filmečkem, ve kterém vystupuje Karel Dobrý (kapitán Langer), Zbyšek Humpolec (četař Mejzlík), Ladislava Jančíková (sestra Majerová), Dušan Vitázek (poručík Kramár) nebo Ladislav Pokorný (svobodník Mlynář).

Na nedávné uzavřené prezentaci jsme se dozvěděli, že natočené záběry slouží pouze pro propagaci hry a nebudou součástí hry. V té je vše vytvořeno v Unreal Enginu 4. Nicméně kapitán Langer se jako poradce hráče objeví také ve hře. Zájemci potom dostanou možnost vidět více v dokumentu ze zákulisí a na stole je vytvoření menšího filmu.

„Ve škole se o tom moc neučí, ale po první světové válce byli českoslovenští legionáři, kterým se podařilo ovládat téměř celou Transsibiřskou magistrálu. To je něco, čím jsme se rozhodli inspirovat,“ prozradil Petr Kolář na prezentaci.

„V tomhle ohledu jsme se rozhodli udělal fiktivní poslední vlak, který jede z okolí Moskvy, protože vojáci nemohli dál na západ domů, museli na východ přes celou Transsibiřskou magistrálu; přibližně 9 000 kilometrů až do Vladivostoku. Z Vladivostoku potom parníkem do Ameriky a z Ameriky zase do Evropy, aby mohli ještě zasáhnout do bojů o nezávislost naší země.“

Cesta vlakem, jeho oprava a vylepšování (například kamínka, aby vojáci neumrzli při cestě) je druhá část Last Train Home, do níž promlouvá ještě správa posádky a zásob. Pamatovat si musíme, že život každého jedince je důležitý pro úspěch celé posádky.

První částí hry je boj. S malou jednotkou – do deseti vojáků – budete bojovat proti velké přesile. „Abyste přesilu udolali, je potřeba zvládnout různou taktiku: ať už je to plížení, přepady nebo využití různých výbušnin. K tomu vám pomůže pauza, říkáme jí taktický pohled, v rámci které můžete hru zastavit, vyhodnotit situaci a rozdat rozkazy svému mužstvu,“ pokračoval Kolář. Vaši vojáci budou získávat zkušenosti za boj i práci na vlaku.

V Last Train Home jsou dva typy základních profesí: bojové profese a profese, které se starají o vlak, včetně kuchaře, který vaří jídlo pro posádku. Po boji je nutné vyléčit zraněné a postarat se, aby všichni měli plný žaludek, protože vojáci s prázdným žaludkem špatně bojují, zatímco po snědení například guláše získají bonusy do boje.

Třetím pilířem hry je encyklopedie s popisem vlaku, vozidel, vojáků nebo vybavení. Tady najdete i informace o protivnicích – jaké mají schopnosti a dovednosti, případně jaká vozidla mohou v misích používat.

Na konci hry nás potom čeká velká bitva o Vladivostok, která se mění na základě toho, jaká rozhodnutí po cestě uděláme.

Last Train Home vyjde ještě v letošním roce pro PC za 40 eur (cca 950 Kč). Hra bude pouze pro jednoho hráče, i přesto má ale kampaň nabídnout 40 až 50 hodin hraní. Potěšující je profesionální český dabing, jenž nás má více vtáhnout do hry. Dle tvůrců je česko-slovensko-ruský. Část jednotek bude mluvit česky, další slovensky a nepřátelé na nás zavolají některá nepěkná slova v ruštině.

Co se další podpory hry týče (DLC) a případně konzolových verzí, tak vše záleží na tom, jak pozitivně bude hra přijata na počítačích. Pokud se vytvoří dostatečně velká základna hráčů, budou vývojáři rádi hru dále podporovat.

Studio Ashborne Games patří pod THQ Nordic a je složeno z 50 vývojářů, kteří mají v průměru 8 let zkušeností. Dříve pracovali na značkách jako Mafia, Arma, Silent Hill: Downpour, Vigor nebo UFO: Aftermath, UFO: Aftershock a UFO: Afterlight.

THQ Nordic prostřednictvím divize Plaion (dříve Koch Media) vlastní také pražské studio Warhorse, to vytvořilo Kingdom Come: Deliverance. Před časem společnost v Bratislavě založila Nine Rocks Games, kde už stihli dokončit a vydat lovecký simulátor Way of the Hunter.