Nezávislí Larian Studios ohledně Baldur's Gate 3, zdá se, sdílí jeden zásadní sentiment - jde o jejich nejambicióznější projekt vůbec. Soudě dle nového vývojářského deníčku v týmu tomuto titulu velmi věří a jedny z hlavních důvodů jsou mj. multiplayer, cut-scény a poměrně novátorská integrace s Twitchem.

Vývojářský celek se nechává slyšet, že Baldur's Gate 3 je masivním filmovým zážitkem, který obsahuje přes více než 1,5 milionu slov. Ty si můžete užit buď sólo, nebo po boku vašich přátel. A právě multiplayer hraje v této hře velkou roli.

Podobně jako například v Divinity: Original Sin, i zde máte vy nebo vaši přátelé možnost se vmísit do konverzace. Nově si ovšem budete moci zvolit, jestli se budete chtít konverzace skutečně zúčastnit - a navrhovat dialogové volby tomu, kdo s danou NPC postavou mluví - nebo zda budete jenom naslouchat.

Alternativou je samozřejmě možnost konverzaci vašich spolubojovníků zcela ignorovat a dělat si něco svého. Jak zmiňuje právě onen oficiální článek, můžete vykrást kapsy nebo tu NPC postavu prostě zabít. Ta hra to nějak reflektuje.

Zároveň jsme také dostali konkrétnější detaily ohledně integrace s Twitchem, která byla již dříve avizována. Diváci budou moci volit dialogové volby a streamerovi tak navrhnout, co by měl zvolit.

Tato funkce, pojmenovaná Crowd Choice, bude dostupná hned v den vydání Early Access verze hry. A zároveň dovolí se divákům podívat do inventáře, na statistiky, schopnosti a kouzla daného streamera.

Velký důraz v článku (a videu) je také kladem na filmové scény, jejichž kvalitou, kvantitou a rozsahem se vývojáři pyšní, a jak NPC postavy reagují. Larian Studios se nechávají slyšet, že rozdíl mezi Divinity: Original Sin 2 a Baldur's Gate 3, co se týče právě zmíněných reakcí NPC postav, je masivní. Mají reagovat mnohem realističtější, kvalitněji a zajímavěji.

Více informací, včetně odpovědí na několik otázek, se dozvíte v samotném článku nebo videu výše. Baldur's Gate 3 vyjde ve fázi předběžného přístupu již 30. 9., nejpozději začátkem příštího měsíce.