Zdroj: Warhorse Studios
Magazín · Novinky · ve středu 17. 12. 2025 16:30
Kingdom Come: Deliverance 2 je hrou roku 2025 podle magazínu PC Gamer
Na The Game Awards 2025 se muselo Kingdom Come: Deliverance 2 sklonit před francouzským RPG titulem Clair Obscur: Expedition 33, který jedenáct nominací proměnil v devět sošek, včetně Hry roku a nejlepšího RPG. Českou středověkou hru na hrdiny si ale vybral prestižní PC Gamer za hru roku 2025.
Clair Obscur si od PC Gameru odneslo cenu za nejlepší příběh, zatímco nejlepší first-person střílečkou byl oceněn Battlefield 6 a nejlepší design má Blue Prince.
- Hra roku 2025 – Kingdom Come: Deliverance 2
- Nejlepší adventura roku 2025 – Old Skies
- Nejlepší imersivní simulace roku 2025 – Skin Deep
- Nejlepší horor oku 2025 – Labyrinth of the Demon King
- Nejlepší Cozy hra roku 2025 – Promise Mascot Agency
- Nejlepší Roguelike roku 2025 – Deep Rock Galactic: Survivor
- Nejlepší komedie roku 2025 – Baby Steps
- Nejlepší FPS roku 2025 – Battlefield 6
- Nejlepší postava roku 2025 – Dispatch
- Nejlepší akce roku 2025 – Hollow Knight: Silksong
- Nejlepší kooperace roku 2025 – Abiotic Factor
- Nejlepší multiplayer roku 2025 – Arc Raiders
- Nejlepší příběh roku 2025 – Clair Obscur: Expedition 33
- Nejlepší design roku 2025 – Blue Prince
Redaktor Joshua Wolens si myslí, že Kingdom Come: Deliverance 2 je divnou hrou pro divné lidi. Vývojáři byli posedlí puntičkářskými detaily, kvůli kterým by hráči u jakéhokoliv jiného RPG rychle vzali nohy na ramena. V českém klenotu ale tyhle maličkosti skvěle fungují a nikomu moc nevadí, že si musíte obléct jiný kus oblečení, abyste si mohli nasadit zbroj. Nemluvě o tom, že obyčejný bandita vás klidně může umlátit k smrti během prvních zhruba deseti hodin hry.
„Nejvíc miluji, že vedlejší úkoly jsou stejně hodnotné jako hlavní děj, a často dokonce lepší. Takovou pochvalu jsem u RPG nevyslovil od dob Zaklínače 3. Nikdy nezapomenu na kutnohorského sériového vraha, turnajový příběhový oblouk ani na výpravu za kamenem, který možná byl – a možná nebyl – magický. A nezapomenu ani na Jindřicha ze Skalice, prostého kluka, který jen utvrzuje mé přesvědčení, že je mnohem zajímavější hrát postavu s vlastními chybami a názory než si tvarovat prázdnou schránku k obrazu svému,“ přidal svůj názor redaktor Morgan Park.
„Je to český Morrowind. A já ho miluju,“ pochlubil se se svým skromným názorem online editor Fraser Brown.
„KCD2 je puntičkářské a frustrující tím správným způsobem. Je to přesně ten typ věcí, kvůli kterým si středověcí nadšenci mnou ruce jako kreslení padouši a radostí se pochechtávají. Všechno – od šermování s bandity až po vaření lektvarů – je záměrné a metodické, což mě donutilo úplně změnit přístup k RPG: žádné šplhání s koněm po kolmých skalách ani otevírání menu uprostřed boje, abych do sebe nalila všechny lektvary světa,“ napsala Mollie Taylor.
„Skutečný nástupce Morrowindu a Oblivionu: pohlcující sandboxové RPG postavené na systémech, kde můžete zažít stejně – ne-li víc – dobrodružství při cestě po prašné cestě a sbírání květin jako při plnění hlavní dějové linie. Ve světě, kde se těch pár singleplayerových her od velkých vydavatelů bojí, že by hráče mohly odradit složité systémy a drsné hrany, je na místě oslavovat Kingdom Come: Deliverance 2 za to, že se vydává přesně opačným směrem. Mollie to vystihla slovem puntičkářské, ale všechny ty nekompromisní designové volby slouží k jedinému cíli: vytvořit uspokojivé RPG, které má co říct – jak o zobrazované éře, tak o samotném herním designu. Poctivé PC RPG. Triumf,“ dodal šéfredaktor Phil Savage.
Detail k označené hře