Magazín · Novinky · v úterý 16. 7. 2024 16:00
Kingdom Come: Deliverance 2 bude mít přístupnější boj, ale nadále realistický
Objevování krás české země v Kingdom Come: Deliverance některým hráčům narušily těžké souboje, kdy bylo obtížné naučit se blokovat a správně útočit. V pražském studiu Warhorse totiž vsadili na autentický zážitek a ve spolupráci se šermíři přenesli do hry autentické bojové techniky pro útok a krytí. Toho se drží i v případě pokračování, současně ale chtějí přístupnější hru.
Cílem je zpřístupnit soubojový systém hráčům, pro které byl v jedničce příliš složitý. Současně si ho ale mají více užít ti, kteří si ho užívali předtím a chtějí pokračovat v intenzivních bitvách. Umožnit jim to má zavedení mnoha interakčních změn, jak v rozhovoru pro Epic Games Store říká hlavní scripter Martin Ziegler.
Díky tomu mají být souboje plynulejší a nadále trestat ty, co budou bezmyšlenkovitě mačkat tlačítka útoku. Tím se Jindřich vyčerpá a bude vystaven vážnému poškození. To se týká také koně, jenž se může při prvním náznaku násilí vzpírat a shodit vás na zem.
Kromě všech zbraní z jedničky do boje promluví také kuše a primitivní pušky na střelný prach. Tyto střelné zbraně přinášejí do Kingdom Come: Deliverance 2 nové taktické možnosti i důsledky.
Další důležitou součástí hry je volnost. Příběh je pochopitelně nadále řízený, ale v závislosti na misi si můžete zvolit přístup. Situaci je možné vyřešit plížením, kdy si vás nepřátelé nevšimnou a použít třeba jed k jejich tichému konci, případně je potichu zastřelit lukem/kuší. Velká volnost bude zejména u vedlejších úkolů. Osobně jsem zvědav, jak to bude ve velkém městě.
Zasazení do Kutné Hory považuje hlavní scenárista za přirozený vývoj jejich základního konceptu. Už se těší, až se hráči ponoří, prozkoumají Kutnou Horu a zažijí tohle město. S vytvořením středověké verze Kutné Hory pomáhali Warhorse odborníci, včetně historiků a univerzitních profesorů. Také spolupracovali s odborníky z různých etnik a náboženských vyznání zobrazených ve hře. Společně odhalili skutečnosti o každodenním životě v Čechách 15. století. Jako příklad Ziegler uvádí, že v Čechách v Jindřichově době ještě nebyly brambory, ale že se v regionu pěstovaly melouny.
Pokud jste nehráli Kingdom Come: Deliverance, tak si klidně můžete zahrát díl druhý. Příběh je od počátku vytvářen tak, aby stál i sám o sobě a mohli se do něj ponořit i noví hráči. V prvních hodinách hry jim v orientaci pomohou přirozenější rozhovory s obyvateli Kutné Hory. Ti se budou hlavního hrdiny Jindřicha ptát na různé otázky. Skrz ně dokonce určíme, kdo Jindřich byl a je. Navíc tento styl zapadá do středověkých reálií, kdy se zprávy šířily mnohem pomaleji než v moderní době.
Lepšímu ponoření do atmosféry a děje pomůže rovněž vylepšená technologie NPC. Ta má generovat postavy s jedinečnými prohloubenými charakteristikami, jež během hraní vyniknou. Například kovář může mít vyšší statistiku síly, což znamená, že si do batohu schová silovou zbraň, jako je kladivo, pro případný boj – a je pravděpodobnější, že se bude bránit, když se ho pokusíte ohrozit, ve srovnání se starým písařem, který sedí vedle něj v krčmě.
Každá postava, kterou Jindřich potká, má rutiny ve stylu Shenmue, kterou se řídí od rána do večera. Určité události nebo faktory ve světě mohou ovlivnit i tyto cesty, což postavám dodává ještě větší hloubku.
„Když je budete sledovat, uvidíte, že se chovají docela tak, jak byste očekávali od skutečného člověka té doby: snídají s ostatními, odcházejí do své konkrétní práce, možná trochu nakupují, večer se zchladí v hospodě nebo na procházce, možná přeruší svůj program, když nečekaně uvidí pouliční rvačku, potkají kolemjdoucího přítele nebo sledují, jak je nějaký tulák veřejně trestán na šibenici na náměstí,“ říká Ziegler.
„Když bude v regionu násilí nebo krádeže, tak tuhle rutinu změní. Možná zůstanou doma, místo aby šli na pivo, možná s sebou budou nosit zbraň nebo budou volat po zvýšeném počtu hlídek v okolí. A to vše se děje průběžně v celém světě, ať už jste u toho, nebo ne,“ dodává scenárista.
Tyto všední maličkosti využil tým při tvorbě vedlejších úkolů. U nich se zaměřil na každodenní aspekty života ve středověkých Čechách, od hádky mezi dvěma vesnicemi až po pohřešovanou osobu. Zatímco jádrem hlavního příběhu je královský boj, politika a s ní spojený násilný konflikt. Kvůli tomu se po lesích pohybují bandité, do země přicházejí cizí žoldáci a na to všechno místní reagují.
Jednou z výzev, které ve Warhorse čelili, bylo, aby Jindřich hrál v těchto událostech důležitou roli. Aby hráč měl pocit, že má na příběh vliv. Současně ale bylo důležité, aby děj zůstal věrný realitě, kdy je Jindřich synem vesnického kováře, který měl tehdy jen velmi omezené možnosti něco ovlivnit. Bylo tak nutné najít rovnováhu a zachovat to nejlepší z obojího.
S realistickým přístupem souvisí také návrat systému hladu a únavy. Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde v letošním roce na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Přesné datum oznámeno není. Místo toho je potvrzen český dabing na všech platformách.