Studio Double Fine je známé pro své netradiční, vtipné a originálně pojaté hry. Má za sebou takové kousky jako Psychonauts, Brutal Legend, Broken Age či Stacking. Každá hra sázela na odlišnou atmosféru či styl hraní. Jejich nejnovější počin, Keeper, nebude výjimkou.

Vývojáři ho popisují jako emotivní dobrodružství beze slov. Hrát budete za probuzený a zapomenutý maják a po boku opeřeného kamaráda se vydáte na cestu plnou emocí a nezapomenutelného dobrodružství. Na právě probíhajícím gamescomu jsme se dočkali nových informací, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

Hlavní premisou hry je vyprávění příběhu v dosud neviděném světě, a to vše beze slov. Znamená to, že téměř vše, co děláte, není ani tak o splnění úkolu, který vám byl přikázán splnit, jako spíše o zjištění, co je cílem.

Klíčovým principem této hry je neočekávané,“ říká kreativní ředitel Lee Petty. „Chtěli jsme, aby si hráči mohli trochu odpočinout, trochu se uvolnit a přijmout neočekávané. Takže za tímto účelem dochází k určitým experimentům, ale není nic, co by hráč mohl udělat, aby v této hře zemřel. Nemohou pokazit zážitek. Tak nějak dostáváme hráče na palubu brzy, takže když je na ně hozeno něco neočekávaného, není to okamžik paniky jen proto, že nevědí, jak pokračovat dál,“ pokračuje.

Paprsek majáku má dva hlavní režimy,“ vysvětluje Petty. „nezaostřený a soustředěný režim. Nezaostřený režim slouží k prozkoumávání – když si na něj posvítíte, můžete ve světě vidět drobné třpytky nebo reakce. Větší transformace nastávají, když hráč zaměří ten větší a jasnější paprsek na věci, a to se často používá i k řešení hádanek.“

Twig jezdí po majáku a může dělat věci, které maják nemůže. Maják nemá ruce, jen nohy. Twig však může přímo manipulovat s věcmi ve světě. Takže to, co může hráč udělat například pro vyřešení hádanky, je použít kombinaci této světelné schopnosti a Twigovy schopnosti sbírat a zvedat věci,“ zakončuje Petty.

Studio Double Fine zároveň nechtělo, aby byl svět generický a působil stejně. Pokud znáte jejich hry, tak víte, že vždy sázely na originálně pojatý svět, který se neokoukal. To chtějí zachovat i zde.

„Chtěli jsme, aby celá hra působila organicky, téměř ručně na míru. Není to hra o opakování akcí, jako spíše hra putování mezi jedinečnými oblastmi a scénami, které se mění. Hráči mohou během zážitku objevovat spoustu věcí. Některé z nich přicházejí ve formě vyprávění příběhu o prostředí, některé z těchto věcí jsou ve formě skrytých interakcí s různými stvořeními a hodně z toho je také jen o interpretaci herních událostí hráči a nalezení smyslu v zážitku,“ dodává Petty.

STUDIO PŘIPRAVUJE VÍCE PROJEKTŮ

Kromě informací o Keeper jsme se také dozvěděli další informaci. Během gamescomu promluvil šéf studia, uznávaný Tim Schafer, který prozradil, že nevyvíjí pouze Keeper, ale mají toho daleko víc. Pokud jste čekali dlouho chtěný Brutal Legend 2, tak vás musím zklamat. Při dotazu, o jaké projekty se jedná, se Tim zasmál a potvrdil, že všechny jsou nové značky a pokračování slavné metalové akce není na pořadu dne.

Celý rozhovor si můžete pustit výše. Keeper dorazí 17. října/octobera na PC a Xbox Series X/S. Cena je stanovena na 29,99 euro a už nyní si ho můžete přidat do seznamu přání na Steamu a Xboxu. Ve hře nebudou chybět české titulky, ačkoliv je hra beze slov.