Není to tak dávno, co jsme se dočkali velmi příjemného překvapení ve formě oznámení, že tvůrci série Hitman z dánského studia IO Interactive chystají hru s Jamesem Bondem. V rámci tohoto oznámení jsme dostali jen velmi malé množství informací, víme ale, že hra nabídne originální příběh o počátcích agenta 007. Teď také již s jistotou víme, že IO Interactive nepočítá ani s tím, že by jejich Bond vypadal jako ve filmech.

Vyplývá to z rozhovoru dánského webu DR.dk s Hakanem Abrakem, ředitelem IO Interactive, na nějž upozornil server PC Gamer. Podle slov Abraka vývojáři dostali možnost vytvořit vlastního, digitálního Jamese Bonda, který nebude spoléhat na vzhled žádného filmového představitele agenta 007. Což rozhodně dává smysl. S ohledem na neustálé odklady kvůli koronaviru je docela dobře možné, že nejnovější film, Není čas zemřít, uvidíme nejdříve za několik let stejně jako hru od IO Interactive. Ale faktem zůstává, že pro stávajícího představitele Daniela Craiga jde o definitivně posledního Bonda. Jeho nástupce se bude vybírat Blofeld ví kdy a potřeba ohlížet se na jakýkoliv film může být pro vývojáře příliš svazující.

Takhle budou mít tedy tvůrci volné ruce. Abrak dokonce hovoří o tom, že by z Bonda od IO Interactive mohla být klidně trilogie. Což opět není příliš překvapující s ohledem na to, že studio před pouhými několika dny nadmíru úspěšně uzavřelo svou trilogii Hitmana, nazvanou souhrnně World of Assassination. O tom se můžete přesvědčit třeba v naší včerejší recenzi Hitmana 3.

Za pozornost stojí také zjištění, jak se vlastně studio IO Interactive k licenci na Jamese Bonda dostalo. Když došlo na oznámení hry, mnozí fanoušci se zaradovali. Autoři Hitmana, potažmo Agenta 47, působí jako dokonalá volba pro tvůrce titulu, v němž budeme hrát za Jamese Bonda, potažmo agenta 007. Mysleli si to zjevně také zodpovědní lidé z EON Productions a producentka Barbara Broccoli, která již řadu let dohlíží na veškeré projekty související s Bondem.

Broccoli byla přesvědčená, že předešlé hry s Jamesem Bondem nebyly dostatečně hodny tohoto jména a obsahovaly příliš bezdůvodného násilí. Čemuž se nelze příliš divit. Kupříkladu herní Quantum of Solace od Treyarchu byl do značné míry klon Call of Duty, jen s krycím systémem z pohledu třetí osoby, abyste toho digitálního Daniela Craiga aspoň někdy viděli. Dnes již pozapomenutý projekt Bloodstone (opět s Craigem v hlavní roli) byl také velmi akční, oživovaly ho snad jen občasné pasáže za volantem vozu značky Aston Martin. I legendární GoldenEye 64 je v podstatě tradiční střílečka.

Práce IO Interactive na Hitmanovi a vize studia na novou hru s Jamesem Bondem však Barbaru Broccoli ihned zaujaly, a tak dostalo dánské studio, jež by prý mohlo v následujících letech dvojnásobně zvýšit počet zaměstnanců, zelenou. Díky tomu se nyní můžeme těšit na projekt, který by mohl být splněným snem nejen pro IO Interactive, o čemž svědčí slova a nadšení Hakana Abraka během rozhovoru, ale i pro hráče a fanoušky agenta s povolením zabíjet.