Osmnáct let je dlouhá doba. Z dostupných materiálů v podobě screenshotů, trailerů a gameplay videa jsme se mohli všichni sami přesvědčit, jaký pokrok udělala grafika v remaku Mafie od roku 2002, kdy vyšla původní Mafia: The City of Lost Heaven. Pro vývojáře ze studia Hangar 13 je důležité, aby kompletně přepracovaná prezentace stále vystihovala atmosféru 30. let a autenticitu originálu.

„Jsme si velmi dobře vědomi, jak původní hru Mafia vnímají fanoušci, a velice uznáváme její odkaz,“ říká Petr Motejzík, grafický ředitel v Hangar 13, který sídlí v České republice. „Proto pro nás bylo prvořadé zachovat maximální počet prvků z původní hry a dále je vylepšit a rozvinout.“

Než se tým z Hangar 13 odhodlal k tvorbě herních prvků, identifikoval esenci původní hry Mafia díky novým grafickým konceptům a atmosférickým obrázkům – od ikonických postav a lokací po některé nejvýznamnější mise a okamžiky z příběhu Tommyho Angela. Pak byl každý aspekt prezentace hry Mafia: Definitivní edice vytvořena tak, aby naplno využívala moderních technik a hardwaru.

Přečtěte si také: Take-Two se chystá představit pokračování série Mafia

„Původní hra byla dokončena před 18 lety a technologie, na které byla vyvinuta, je ještě starší, takže jsme vylepšili skutečně obrovskou hromadu věcí!“ říká Motejzík. „Například můžeme poladit nasvícení a odrazy a jejich fungování, abychom podpořili atmosféru a dojem, který mise vytvářejí. Přidali jsme tisíce dobových detailů, simulace pohybu kabátů hlavní postavy, vylepšili jsme animace a mimické pohyby – a všechny tyhle aspekty podtrhují filmový zážitek ze hry.“

Přestavba Lost Heaven z Mafia: Definitivní edice byla obrovskou součástí grafického designu remaku, neboť toto město je v podstatě postava samo o sobě. „Ze všeho nejvíc se těším na to, až Lost Heaven představíme hráčům, zejména fanouškům původní hry,“ říká Motejzík. „Kvůli původní technologii hráči nemohli v dálce vidět siluety města, protože dohled byl kvůli optimalizaci výkonu omezený. Nyní hráčům dáme nádhernou siluetu města a já doufám, že se jim bude líbit stejně jako našemu týmu. Zaměřili jsme se na nový obzor města a chtěli jsme ukázat vertikalitu městského centra.“

Od mrakodrapů po malé detaily – všechno bylo vyrobeno pečlivě. Mezi ty méně nápadné detaily, na které je Motejzík pyšný, patří výše zmíněná fyzika elegantních úborů mafiánů a materiál, ze kterého jsou dělaná nádherná dobová auta – jak říká Motejzík: „ty chromové části nádherných tvarů starých vozidel jsou prostě sexy.“

„Chtěli jsme, aby si hráči skutečně připadali jako člen mafiánské rodiny, aby pocítili atmosféru Salieriho baru, kde má Donův gang sídlo,“ říká Motejzík. „Velký důraz jsme kladli na detaily a autenticitu, aby hráč mohl jít do baru, do kuchyně, do dílny, do garáží, do Salieriho kanceláře a tak dále. Všechno tady pulzuje životem. Prakticky cítíte kolínskou, drahé parfémy a doutníky, které kouří elegantní muži ve smokingu, smíchané s vůní pneumatik a oleje z Ralphieho garáže.“

Při čekání na další informace se můžete podívat na několik konceptů z Mafia: Definitive Edition a prohlédnout si řadu čtvrtí z města Lost Heaven a známá oblíbená místečka. Také uvidíte novinky v podobě prvků, které byly přidány do Definitivní edice, jako třeba řiditelné motorky a novou obrazovku hlavní nabídky zasazenou do temného hotelového pokoje osvětleného zvenčí neonovým poutačem.

Mafia: Definitive Edition vyjde 25. 9. letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.