Organizátoři Game Developers Conference mezi vývojáři provedli průzkum, kterého se zúčastnilo více než tři tisíce lidí. Z něho jsme se mimo jiné dozvěděli, jaké platformy jsou mezi tvůrci her nejoblíbenější.

58 % dotázaných jako nejoblíbenější platformu, o níž mají v současné době největší zájem, uvedlo počítač. 44 % získala konzole PlayStation 5, 38 % Nintendo Switch, 30 % Xbox Series X/S a 27 % VR headsety. Na konci žebříčku se 6 % se umístila streamovací služba Google Stadia.

Následně vývojáři odpověděli na otázku, pro jaké platformy v současné době vytvářejí hry. 58 % zvolilo PC, 32 % iOS, 31 % Android, 27 % PS5 a 24 % Xbox Series X/S. Jak vidíte, procenta se u obou otázek značně liší, což je dokládá, že tvůrci ne vždy pracují na hrách pro platformu, pro níž by chtěli.

Průzkum se zabýval také otázkou provizí digitálních obchodů, situací ohledně koronaviru a crunchem. Pouze 3 % respondentů se domnívají, že 30% poplatek účtovaný na Steamu a GOG je oprávněný. Až 43 % vývojářů za nejspravedlivější provizi považuje 10 až 15 procent z ceny hry.

44 % procent odpovědělo, že je pandemie covidu-19 ovlivnila a 45 % ze všech dotázaných pracuje v průměru více než 40 hodin týdně. 4 % uvedla, že pracují více než 60 hodin.