Po úniku specifikací PlayStationu 5 Pro přicházejí na řadu další informace, které se věnují možnostem technologie PlayStation Spectral Super Resolution, která má zajistit plynulé hraní v pořádném rozlišení.

Potvrzují se dřívější informace. V Sony cílí na rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu. Tom Henderson z Insider Gaming má mít přístup k internímu dokumentu, kde japonská společnost srovnává dvě nespecifikované hry.

U první hry standardní PS5 dosahuje rozlišení 1080p při 60 snímcích za sekundu v režimu výkonu a ve Fidelity potom 1800p při 30 snímcích. Na PS5 Pro to díky PSSR (zkratka pro výše zmíněnou technologii) má být 1440p při 60 snímcích za sekundu. S tím, že cílem je kvalita obrazu blízká Fidelity Mode (1800p), ale při 60 snímcích.

Druhá hra na PS5 dosahuje 60 snímků bez ray tracingu, zatímco na PlayStation 5 Pro má dosáhnout stejného výsledku, ale se zapnutým ray tracingu.

V budoucnu má mít Sony s technologií PlayStation Spectral Super Resolution ještě vyšší cíle a chce posunout hranice, které jsou se současným hardwarem nedosažitelné, tedy hraní v rozlišení 4K při 120 snímcích a 8K při 60 snímcích. V současné době má ale systém podporovat rozlišení 3840×2160 a jeho cílem je 4K a 60 snímků, stejně tak 8K a 30 snímků.

PlayStation 5 Pro má vyjít na podzim letošního roku a mít odnímatelnou Blu-ray mechaniku jako PS5 Slim, aby byla zajištěna konkurenceschopnost konzole. SSD má být nadále 1 TB. S největší pravděpodobností bude Sony promovat PS5 Pro jako konzoli pro Grand Theft Auto VI.