Magazín · Novinky · ve středu 28. 7. 2021 11:50
Jak se daří konzolím PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch?
Týden staré odhady prodejů konzolí nové generace získávají na váze po vyjádření generálního ředitele společnosti Microsoft. Satya Nadella je nadšen. Xbox Series X/S jsou nejrychleji prodávanými konzolemi v historii Xboxu.
Minulý týden server VGChartz.com odhadoval, že v týdnu končícím 10. 7. se prodalo přibližně 235 907 kusů PS5. Celkově se next-gen konzole od Sony měla dostat na 10,01 milionu prodaných kusů. Konzole Xbox Series X a Xbox Series S ve stejném týdnu měly prodat 116 412 kusů a celkově dosáhnout na 5,93 milionu kusů.
Pokud čísla sedí, tak PS5 potřebovala 35 týdnů, aby pokořila hranici 10 milionů konzolí, zatímco PS4 stejný milník trval 39 týdnů. Informace doplňují prodeje dalšího hardwaru: 24 862 kusů PS4, 11 308 kusů Xboxu One, 603 kusů Nintenda 3DS a 359 529 kusů Nintenda Switch. Tím se mix konzole a handheldu od Nintenda dostal na 88,50 milionu kusů.
Ano, jde pouze o odhady. Ovšem Satya Nadella z Microsoftu do světa vzkázal, že Xbox Series X a Xbox Series S jsou nejrychleji prodávané konzole v historii Xboxu. Navíc poptávka stále převyšuje nabídku. Očekává se, že omezení dodávek next-gen konzolí a dalšího herního hardwaru nějakou dobu přetrvá z důvodu nedostatku čipů. Generální ředitel Intelu varoval, že nedostatek se může přenést i do roku 2023.
Zdroj: PlayStationBývalý šéf PlayStationu o stoupajících nákladech, nedostatku rozmanitosti i předplatném
Podle analytika Daniela Ahmada se k 30. 6. prodalo 6,5 milionu kusů nové generace Xboxu. Tržby společnosti z videoherního světa se v posledním finančním čtvrtletí meziročně zvýšily o 357 milionů dolarů, tedy o 11 procent, a to zejména díky prodeji konzolí Xbox. Prodej hardwaru meziročně vzrostl o 172 procent.
V důsledku menšího počtu third-party her zaznamenal Microsoft pokles příjmů z obsahu a služeb Xboxu o 128 milionů dolarů, tj. o 4 %. Bohužel nevíme, kolik předplatitelů má aktuálně Xbox Game Pass.
Nadella zároveň zopakoval závazek společnosti soustředit se výhradně na hry. Microsoft hodlá spolupracovat s globálními výrobci televizorů na zabudování Xbox Game Passu přímo do TV připojených k internetu.
„Chceme se dostat do bodu, kdy budeme každé čtvrtletí vydávat nový titul,“ prohlásil Matt Booty, šéf Xbox Game Studios, v červnu letošního roku. V Microsoftu si uvědomují, že pro růst Xbox Game Passu a zájmu o konzole Xbox je důležitý stálý přísun nových titulů. „Proto se naše portfolio rozrůstá spolu se službou samotnou,“ dodal Booty.
Počet interních týmů divize Xbox Game Studios se v posledních letech rozrost z pěti na 23. Poslední akvizicí byla společnost ZeniMax Media s Bethesdou za 7,5 miliardy dolarů.
V lednu mělo Xbox Game Pass předplaceno 18 milionů lidí.