Microsoft akvizicemi z posledních let výrazně rozšířil zástup svých tvůrčích týmů. S početným zástupem first-party studií plánuje americká společnost v budoucnu každé čtvrtletí vydat nový titul v rámci předplatného Xbox Game Pass. To znamená, že ročně by od Microsoftu měly na konzole Xbox a Windows 10 vyjít minimálně čtyři hry.

„Chceme se dostat do bodu, kdy budeme každé čtvrtletí vydávat nový titulů,“ prohlásil Matt Booty, šéf Xbox Game Studios. V Microsoftu si uvědomují, že pro růst Xbox Game Passu a zájmu o konzole Xbox je důležitý stálý přísun nových titulů. „Proto se naše portfolio rozrůstá spolu se službou samotnou,“ dodal Booty.

Přečtěte si také: Kompletní průvodce E3 2021: Data a časy konferencí, hry, souhrny i streamy

Počet interních týmů divize Xbox Game Studios se v posledních letech rozrost z pěti na 23. Poslední akvizicí byla společnost ZeniMax Media s Bethesdou za 7,5 miliardy dolarů.

„V našich studiích od základů vznikají RPG, střílečky, strategie, adventury a další hry, aby generovaly stálý přísun exkluzivního obsahu pro hráče,“ ujistil Microsoft.

Xbox Game Pass má již 18 milionů předplatitelů (číslo z ledna) a více než stovku neustále se měnících titulů. Microsoft se už dříve zavázal, že každá jeho hra bude v den vydání přidána do Xbox Game Passu. Ten zásobují také tituly dalších společností a vývojářů, například střílečka Outriders od Square Enix a dokonce MLB The Show 21 od Sony.

TÝMY V RÁMCI XBOX GAME STUDIOS:

  • 343 Industries (Halo)
  • World's Edge (Age of Empires)
  • The Coalition (Gears of War)
  • Compulsion Games (We Happy Few)
  • Double Fine (Psychonauts)
  • The Initiative (Perfect Dark)
  • inXile Entertainment (Wasteland 3)
  • Mojang Studios (Minecraft)
  • Ninja Theory (Hellblade)
  • Obsidian Entertainment (The Outer Worlds, Grounded, Avowed)
  • Playground Games (Forza Horizon, Fable)
  • Rare (Sea of Thieves, Everwild)
  • Turn 10 (Forza Motorsport)
  • Undead Labs (State of Decay)
  • Xbox Game Studios Publishing (podpora vydavatelů třetích stran)

TÝMY V RÁMCI BETHESDA SOFTWORKS:

  • Bethesda Game Studios (Fallout, The Elder Scrolls, Starfield)
  • id Software (Doom, Quake, Rage)
  • ZeniMax Online (The Elder Scrolls Online)
  • Arkane Studios (Prey, Dishonored, Deathloop)
  • MachineGames (Wolfenstein, Untitled Indiana Jones game)
  • Tango Gameworks (The Evil Within, Ghostwire: Tokyo)
  • Alpha Dog Games (Mighty Doom)
  • Roundhouse Studios (dříve Human Head Studios)

Zdá se vám, že toho má Microsoft už dost? Nám také, ale v nákupech studií hodlá americká společnost pokračovat.

„Jsme odhodláni vytvářet hry, které vyvolají vzrušení, očekávání a zapojení našich fanoušků,“ podotkl Booty s tím, že tohoto cíle dosáhnou podporou svých stávajících týmů společně s nezávislými týmy.

XBOX GAME PASS A XCLOUD BUDOU V TELEVIZÍCH

Předplatné Xbox Game Pass a cloudová služba xCloud budou integrovány do televizí. Redmondský konglomerát spolupracuje s několika výrobci TV s cílem nabídnout předplatné, které lze spustit přímo v televizi, aniž by bylo nutné další vybavení (konzole nebo počítač) - nepočítejte do toho ovladač, ten nutný bude. Jednotlivé hry by se do TV streamovaly přes internet.

Krom toho Microsoft pracuje na samostatných zařízeních určených pro cloud. S největší pravděpodobností půjde o zařízení s USB konektorem, který připojíte k monitoru nebo starší televizi.

Microsoft také uvedl, že dokončuje práce na vylepšení serverů, aby streamované tituly běžely na konzoli Xbox Series X. To bude mít za následek vyšší snímkovou frekvenci a rozlišení a rychlejší načítání. V současné době lze cloud využít na Xboxu One.

Co je za rohem, tak to je xCloud pro internetové prohlížeče. Díky němu získají přístup ke službě všichni. Na konci letošního roku má být cloud integrován do PC skrz Xbox aplikaci.

MICROSOFT PRACUJE NA NOVÝCH KONZOLÍCH

Před příchodem nové generace konzolí všelijací odborníci hlásali, že půjde o poslední konzole a budoucnost bude patřit streamování. Jak se zdá, tak i v budoucnu se s herními konzolemi setkáme. Liz Hamrenová, která je v Microsoftu zodpovědná za „herní zážitky a platformy“, přiznala, že divize Xbox pracuje na nových zařízeních. „Některá z nich spatří světlo světa až za několik let,“ uvedla.

„Cloud je pro naše plány v oblasti hardwaru a Game Passu klíčový, ale nikdo by si neměl myslet, že v oblasti konzolového inženýrství zpomalujeme. Naopak, zvyšujeme naše úsilí,“ ujistila všechny Hamrenová.

Na novém hardwaru a platformách již usilovně pracujeme. Některé z nich spatří světlo světa až za mnoho let. I když plánujeme budoucnost, pracujeme také na tom, abychom rozšířili možnosti Xboxu na více zařízení a oslovili nové uživatele,“ dodala.

I přes expanzi na PC a mobilní zařízení, zůstávají konzole vlajkovou lodí Microsoftu. „Chceme vám nabídnout nejvýkonnější konzole na světě, abyste si mohli užívat skvělé hry po mnoho let. Včetně her, které si dnes ani nedokážeme představit.“