Magazín · Téma · ve středu 12. 1. 2022 17:36
Jak běží God of War na PC?
Nový God of War nám už pomalu klepe na dveře a snad každý fanoušek doufá, že se dočkáme pokračování příběhu ještě letos a Ragnarok nebude na poslední chvíli odložen.
Ovšem než se tak stane, tak se zatím nejnovější díl God of War z roku 2018 přidá k titulům, jako je Days Gone nebo Horizon Zero Dawn a tohle ohromné dobrodružství Krata spolu s jeho synem si budou moci užít už i zapřísáhlí PC Master Race hráči.
Sony tak pokračuje ve své taktice přinést co nejvíce exkluzivních her ze své konzole na počítač a pokusit se tak nalákat nové hráče k PlayStationu kvůli následným pokračováním. A teď vytahuje jeden ze svých největších trumfů. Rozhodně jedna z nejlepších her předchozí dekády, kterou si do teď mohli zahrát jen vlastníci PlayStationu, je totiž na počítači ještě lepší než kdykoliv předtím.
Od původního vydání v roce 2018 na PlayStationu 4 jsme rozhodně ušli slušný kus cesty. Už jen snímková frekvence, která může být na PC až 120 snímků za sekundu, je ohromný skok a vyšší snímky God of War rozhodně sluší. Asi tak, jako každé jiné akční hře.
I grafika se oproti PlayStationu 4 posunula kus dopředu, a to je co říct, protože už v roce 2018 byla laťka nastavena hodně vysoko. I tehdy hra vypadala jednoduše úžasně. O to větší je radost pohledět na počítačovou verzi, která si daleko víc hraje se světly a stíny a daleko víc se zaměřuje na jemnější detaily.
Ovšem už je to téměř rok, co jsme se dočkali updatu i pro PlayStation 5. Tady se next-gen verze téměř vyrovná PC verzi i na ty největší detaily. Rozdílů už je tu jen velmi pomálu.
I tak se přece jen několik rozdílů v detailech najít dá. Textury jsou místy ostřejší a hra světel a stínů je koneckonců o něco výraznější. Vylepšením si prošly i odrazy. I tak byste bez většího porovnání vedle sebe hledali rozdíly jen velmi těžko. Asi opravdu nejvíc to jde vidět na texturách v pozadí, jako je například voda nebo větší množství poletujícího listí či vloček kolem vás.
I tak na obou zařízeních vypadá God of War jednoduše úchvatně. Teď je ale spíš otázkou, jak vůbec hra běží. A hned tak zkraje můžu říct, že takto dobře optimalizovanou hru jsem na PC dlouho nehrál, a to má ještě pár dní do svého plného vydání.
Na sestavě s RTX 2060 a procesorem I7 10700 K jsem neměl nejmenší problém rozběhnout God of War na vysoké detaily s rozlišením 2560x1440 při stálých 80 snímcích za vteřinu a s propady jsem se setkával jen velmi ojediněle.
Samozřejmě na tom mělo nemalý podíl DLSS, které hra podporuje, ale i bez něho jsem dokázal na původní detaily rozjet God of War na plynulé snímky kolem šedesáti a hru si i tak užít. Hráči se slabšími PC se tedy vůbec nemusí bát.
Detaily můžete snížit i pod hranici původní PlayStation grafiky, a tím pádem by hra opravdu měla běžet i na horších sestavách celkem slušně. Přitom i na těch nejmenších detailech hra vypadá stále velmi pěkně. Samozřejmě naopak hráči s výkonnějšími stroji a grafickými kartami řady RTX si budou moci užít hru i na ty největší detaily s vysokým počtem snímků právě i díky DLSS.
To má tady na snímkovou frekvenci opravdu velký vliv a jeho zapnutí je hlavně v akčnějších pasážích silně znát. I majitelé grafických karet od AMD se mají na co těšit, protože PC port podporuje i FidelityFX. Nvidia si ale navíc pro majitele jejich grafických karet připravila navíc ještě Nvidia Reflex. Tato vychytávka snižuje latenci a zrychluje odezvu.
Ani hráči bez ovladače se nemusí ničeho bát. Tým ze Sony si výborně poradil s ovládáním přes klávesnici a myš a sám jsem se si na to zvykl během několika minut. Takže pokud jen nemáte rádi ovladače, nebo ho jednoduše nevlastníte, ani tady God of War ani krapet nezaostává. Navíc i s myší si můžete nechat pomoc při míření, takže pokud máte stejně špatnou mušku jako já, tak se nemusíte bát.
Společnost Sony mě osobně zase jednou mile překvapila. God of War se na počítači nejen dobře hraje, ale skvěle vypadá a proti optimalizaci nemůžu říct skoro jediného křivého slůvka. Navíc jsme měli tu čest si hru zahrát na PC ještě slušnou řádku dní před samotným vydáním a v době, kdy jsme God of War hráli, stále chyběla aktualizace na NVIDIA ovladače, která s největší pravděpodobností i těch málo propadů snímků odstraní.
Pokud jste do teď ještě God of War nehráli, tak teď je asi ten nejlepší čas. Ne nadarmo si od nás hra před třemi lety odnesla doporučení na deset z deseti. Dokonalý příběh otce a syna by si totiž měl vyzkoušet každý a port pro PC je právě teď ideální příležitost, jak si hru můžou vyzkoušet i hráči, kteří konzoli od Sony nevlastní.
Osobně vidím v God of War nejlepší PC port, kterou vývojáři ze Sony vydali a posouvá to tak laťku jejich počítačových předělávek zase o úroveň výš. Jasné, pokud jste hráli hru už na PlayStationu, tak vás pravděpodobně PC port ze židle nevystřelí, ale všechno, co dělá, dělá dobře. Za celou hru jsem se nesetkal s jediným bugem, optimalizace a celkové nastavení jsou více než chválihodné a samotná hra je jednoduše úžasná.
Ať už si tedy chcete jen ještě jednou projet příběh před dalším dílem nebo jste do teď tu čest ještě neměli, tak tímhle portem chybu rozhodně neuděláte. A to i když máte slabší sestavu.