Světem simulátorů života nyní hýbe titul inZOI. Hra od studia KRAFTON, které stojí třeba za PUBG: Battlegrounds, byla oznámená velmi dech vyrážejícím trailerem zhruba před měsícem. První zmínka o hře ale proběhla již před devíti měsíci přímo na oficiálním YouTube kanálu KRAFTONu. Korejské studio předvedlo krátký teaser a již z něj bylo jasné, že pokud se tento počin podaří dotáhnout do konce, EA se bude moci jít se svým The Sims zahrabat hluboko pod zem.

KONKURENCE THE SIMS

Málo kdo však o tomto připravovaném titulu věděl, a tak se o něm začalo mluvit právě až po vydání dalších videí již na samostatném YouTube určeném pro hru samotnou. Již z prvních ukázek je na první pohled jasné, že se bude jednat o simulátor života, ale s velmi realistickou grafikou. Mnozí hráči říkají, že jde o jakési spojení vizuálního kabátku GTA a hratelnosti z The Sims s tím rozdílem, že mnohé prvky z DLC jsou obsaženy přímo v základu – jmenovitě počasí, roční období, hratelná povolání.

Zřetelný je i fakt, že vaši ZOIáci budou jezdit autem. Svět bude plně otevřený, budete chodit do obchodu, zřejmě i jezdit MHD, a to ještě není všechno Horste, protože komplet všechno bude plně upravitelné. Z videa to úplně nevyplývá, ale je možné, že v základu budou přítomna i zvířata v podobě koček, protože ukázka tvorby ZOIáka má v některých záběrech také kočku sedící na stoličce. Je to sice model kočky, která je jakýsi maskot celého titulu inZOI, ale proč by se vyskytovala zrovna v tvorbě postavy?

SYTÉM UZPŮSOBENÍ

V traileru i v záběrech ze hry od hráčů, kteří získali předběžný přístup, je patrné, že opravdu všechno si budete moci uzpůsobit podle sebe. K příležitosti Gamescomu studio KRAFTON vypustilo na Steamu po omezenou dobu možnost vyzkoušet si tvorbu postavy. Všeobecně to vyvolalo velké nadšení, už jen díky možnostem, které demo nabídlo. Podobnou strategii v roce 2014 zvolilo i EA, když chvíli před vydáním plné (a velmi osekané) hry nejprve vybíralo náhodné hráče, kterým se demo odemklo, a následně bylo zpřístupněno všem.

Oproti The Sims je tohle však úplně jiná liga. Nejen že postavy vypadají úplně jako živé, ale skoro u každého kousku oblečení, vlasů dokonce i u pleti a očí, máte možnost nejen barevné úpravy pomocí tzv. color wheel, ale třeba nastavení i délky jednotlivého účesu, různé vrásky od smíchu, ďolíček na bradě, ale třeba u očí máte na výběr hned několik tvarů a typů zorniček, které lze dále upravit.

Oblečení je téma samo o sobě. Již teď je jasné, že i inZOI budete moci pravděpodobně modifikovat, ale také máte možnost vytvářit vlastní kousky oblečení přímo ve hře. inZOI totiž obsahuje umělou inteligenci, což je důvod, proč mimo jiné ke hraní je vyžadováno internetové připojení. Přes ni si podobně jako to děláte v jakémkoliv AI nástroji dostupném na internetu, budete generovat vzory, obrázky a textury, jež následně můžete aplikovat na jakékoliv oblečení či doplněk. Vygenerované vzory si samozřejmě můžete také uložit pro pozdější použití. Již nyní překypuje integrovaná sociální síť Canvas modely postav a vytvořeným oblečením. Funguje na podobném principu jako galerie v The Sims 4 - sdílíte postavy a jiní si je mohou uložit do oblíbených, okomentovat a stáhnout pro sebe. Podobně to bude fungovat i s domy, místnostmi a nábytkem.

Tvůrci hry hlásají, že svět si budete moci upravit úplně podle sebe. Důkazem tomu mohou být ukázky v traileru, kdy si zřejmě upravíte třeba i billboardy ve městě. Režim stavby podle dostupných informací nefunguje na mřížce, jako je tomu u The Sims. Všechny objekty jsou volně pohyblivé a ve hře budou pouze jakési úchytové body, na které se vám budou stěny nebo nábytek přichytávat, pokud budete chtít zavést alespoň trochu té symetrie. Mimo jiné jsme mohli v traileru zhlédnout možnost kompletně upravit i samotný nábytek – nohy židle, opěradlo i sedák – vybrat si z několika možností a doladit k obrazu svému. Osobně si myslím, že jestli stavba domů v The Sims trvá vždy celou věčnost, tak tady to budou věčnosti dvě.

OBROVSKÁ MĚSTA

Co se týče ukázek prostředí měst, tak je patrné, že půjde o opravdu rozličnou infrastrukturu. Již ve zmíněném demu se můžete dostat až k výběru místa k žití pro vašeho ZOIáka, ale dál vás to samozřejmě nepustí. K vidění byly zatím čtyři města, podle všeho dvě větší a dvě menší. Jedno z náhledového obrázku velmi silně připomíná Los Angeles a jeho Venice Beach se slavným molem a ruským kolem. Na videích většinou zahlédnete vysoké mrakodrapy, ale také malé městské čtvrti plné rodinných domků, krásné prosluněné pláže a zelené parky. Ze záběrů je vidět, že celá mapa překypuje životem, a to jsou přesně elementy, které tak moc chybí v The Sims. Otázkou zůstává, jak to bude vypadat doopravdy.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

Titul je vyvíjen na Unreal Engine 5. Není proto divu, že vývojáři sáhli po opravdu realistické grafice s prvky RTX. Již nyní jsou známé parametry, které by měl váš počítač splňovat, abyste si mohli inZOI užít. Minimální potřebný procesor je Intel i5 10400 nebo AMD Ryzen 3600, grafika pak alespoň NVIDIA RTX 2060 s 8 GB VRAM, nebo AMD Radeon RX 5600 XT, dále pak 12 GB RAM a 60 GB volného místa na disku.

Doporučené požadavky jsou však o něco vyšší – Intel i7 12700, AMD Ryzen 5800, grafika NVIDIA RTX 3070 s 8 GB VRAM, nebo AMD Radeon RX 6800 XT, dále 16 GB RAM a 75 GB místa na disku. Jak již bylo zmíněno výše, hra vyžaduje připojení k internetu, kvůli integraci sociální sítě Canvas a umělé inteligence pro tvorbu vlastních vzorů. Hra také umožňuje propojení s iOS a hráči tak mohou obličeje svých ZOIáku rozhýbat podle svého díky face recognition.

Na své si přijdou i konzoloví hráči, protože již nyní je potvrzené, že hra bude vydána také na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Je však jisté, že tyto verze dorazí později, protože hra by měla ještě koncem tohoto roku vyjít na Steamu v předběžném přístupu. Vydání konzolové verze tak zřejmě padne až během následujícího roku, po opravě chyb, které se vychytají na PC.

Dolů do komentářů nám napište, co si o tomto titulu zatím myslíte, jak se vám líbí a zda se těšíte na jeho vydání. Já osobně se nemohu dočkat, protože tento simulátor života rozhodně nasadí laťku pěkně vysoko. Což jisto jistě „vyhlásí válku“ konkurenčnímu The Sims, které již posledních několik let ždímá obsah z posledního a k tomu peníze z hráčů za obsah, který za to ani tolik nestojí a měl by být obsažen již v základní hře.

Není jisté, zda i inZOI se vydá cestou placených rozšíření, nebo bude svůj obsah přidávat bezplatně, ale už jen samotný základ rozhodně nabídne víc, a to je pro tvůrce veliké plus. Z videí hra působí zábavně, má ještě větší kreativní potenciál a nabídne hráčům vše, co tak moc chybí právě ve zmíněném The Sims.