Play-to-earn hry (hraj a vydělávej) jsou nudné, zjistila Sega téměř dva roky po oznámení velkého pětiletého plánu na vývoj vlastních blockchainových her. Ten se točil kolem Super Game s několika tituly využívajícím cloud Azure od Microsoftu a NFT (nezaměnitelné tokeny). Hry měly být globální, online, klást důraz na budování velkých komunit a přinést různé zážitky.

„Jaký to má smysl, když hry nejsou zábavné?“ klade si otázku ohledně blockchainových her Shuji Utsumi v rozhovoru s Bloombergem. Provozní ředitel Segy prozradil, že japonská společnost prozatím zrušila plány na vytvoření takových projektů ve svých interních studiích a nemá v plánu propůjčit své nejznámější postavy a značky, jako je Sonic nebo Yakuza, jiným tvůrcům, kteří vytvářejí blockchainové projekty. Má strach z potencionálního znehodnocení. Nebrání se ale zapojit své menší franšízy, například Virtua Fighter.

Přesto Sega nechce budoucnost podcenit a hodlá do tohoto nového odvětví investovat a sledovat ho. Uvědomuje si, že v budoucnu by se blockchainové hry mohly stát více mainstreamové. Bohužel Utsumi neobjasnil, jak to bude se Super Game. Kompilace her pro více hráčů založených na největších značkách Segy měla vyjít v roce 2026.

Sega projevila o technologii blockchain zájem v roce 2021. Příležitosti sleduje také Ubisoft, Bandai Namco, Konami či Square Enix. Nejdále je zřejmě Ubisoft, jenž spustil platformu Ubisoft Quartz s prodejem unikátních sběratelských kosmetických předmětů a letos přišel se Smart Collectibles, sběratelskou platformou, prostřednictvím které si hráči mají kupovat limitované edice digitálních „duší“. Ty si potom mohou vytisknout na 3D tiskárně a přenést do skutečného světa. První digitální duší je Ezio z Assassin's Creed.