Rok 2021 se chýlí ke konci a je čas na jeho bilanci. Jde o rok, který ovlivnila pandemie koronaviru. Mnoho her bylo odloženo, vývojáři i vydavatelé se nadále potýkali s problémy a složitá situace bohužel promluvila i do stavu nejednoho očekávaného titulu. Nemluvě o nedostatku důležitých čipů pro výrobu grafických karet a sestavení konzolí PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

Server Games Industry tradičně připravil zajímavou infografiku, která ukazuje, jak se videohernímu průmyslu v letošním roce dařilo. Dobrou zprávou je, že i navzdory vyjmenovaným problémům celosvětové tržby činily 180,3 miliardy dolarů. To je o 1,4 procenta více než v roce předešlém. Největší část si ukousl trh s hrami pro chytré telefony, konkrétně 93,2 miliardy dolarů, což představuje nárůst oproti loňskému roku o 7,3 procenta.

Tržby u PC zaznamenaly meziroční pokles o 0,8 procenta na 36,7 miliardy dolarů, zatímco konzole dosáhly na 50,4 miliardy dolarů, ovšem oproti roku 2020 jde o pokles o 6,6 %.

Digitální hry se postaraly o 168,5 miliardy dolarů, zatímco na prodej fyzických edic připadlo 11,8 miliardy. Je ale otázkou, jakou částí se do tohoto rozdílu podepsala pandemie, jež zapříčinila zavření obchodů.

U počítačů už tradičně vítězí digitální hry na celé čáře, 98,9 procenta oproti pouhým 1,1 procentům fyzických her. Na konzolích si digitál připsal 77,3 procenta.

Infografiku s dalšími informacemi najdete zde.