Magazín · Novinky · v sobotu 30. 12. 2017 18:15
Hráči by měli akceptovat vyšší cenu na vývoj her, tvrdí Bethesda
Téma lootboxů a mikrotransakcí teď triggeruje snad každého kromě těch, kteří si z nich udělali koníček. Ne, beze srandy. Je to závažná věc potažmo problém, jenž by neměl být tolerován. Kolegyně Terka o nich nedávno připravila velice pěkné video, můžete jej najít pod tímto odkazem. Nikoho však nepřekvapí, že velké hlavy videoherního průmyslu se k problému vyjadřují. Někdo si do nich jenom rýpne, někdo udělá trollící video.
V rozhovoru pro Rollingstone se k tématu lootboxů a mikrotransakcí, kteréžto zahrnuje hlavně Star Wars: Battlefront 2, Middle-earth: Shadow of War či Destiny 2, vyjádřil i zakladatel společnosti Bethesda, Christopher Weaver. Ten se k dodatečným platbám ve hře staví spíše skepticky, ale rozhodně se nedá říct, že by byl čistě na straně hráčů. Dívá se na problém z obou stran.
„Tyto příplatky do her se mohou vymstít. Zasahují do přirozeného běhu hry a neumožňují hráčům, aby je hra pohltila. Hráči by ale měli pochopit to, že náklady na vývoj AAA her se zvyšují a že vydavatelé musí zůstat v plusu,” vyjádřil se Weaver.
Weaverovo stanovisko má něco do sebe. Zejména AAA hry mají stále vyšší rozpočty, s čímž souvisí i to, že se postupně zvyšuje jejich nákupní cena. Na druhou stranu je jasně vidět, že všechno má své meze viz situace kolem Star Wars: Battlefront 2, kde to EA už přestřelilo.