Některé hry na současné generaci konzolí zvládají 60 snímků za sekundu, jiné běží jen při 30 snímcích za sekundu. Někdo tvrdí, že druhý případ poukazuje na lenost vývojářů. Ti ale často říkají něco jiného. Dle nich od začátku titul připravovali pro 30 fps. S takovým vysvětlením teď přišel zástupce studia Obsidian. Podle něj příběhový RPG titul Avowed nepotřebuje 60 fps.

„Je to hra pro jednoho hráče z pohledu první osoby, takže 60 snímků nutně nepotřebujeme,“ tvrdí umělecký ředitel Matt Hansen v rozhovoru pro Iron Lords Podcast. Dále říká, že 30 fps jim umožňuje mít šťavnatější grafické efekty, lepší nasvícení a mnoho dalších věcí. Jak ale víme, tak Avowed bude možné hrát rovněž z pohledu třetí osoby.

„Je to kompromis, který jsme se rozhodli udělat velmi brzy ve vývoji a jsme s ním velmi spokojeni. Hra běží velmi plynule vzhledem k tomu, jak je vizuálně hutná, a to bylo vždy naším cílem,“ dodal Hansen. Na režim výkonu nemají v současné době ani pomyšlení.

V Obsidianu nadále pracují na optimalizaci. Navzdory tomuhle vyjádření může Avowed v budoucnu následovat příklad jiných her od Microsoftu a obdržet aktualizace s režimem výkonu, jenž spustí hru při 60 snímcích na Xboxu Series X.

Mezitím se na internetu objevují názory novinářů, kteří měli možnost si Avowed zahrát. Jsou příjemně překvapeni. Chválí grafický kabátek, soubojový systém, který je intuitivní, plynulý a rozsáhlý, vylepšené animace a rychlý/plynulý průzkum. Pochvalují si také spoustu informací o fantasy světě, který využívá také série Pillars of Eternity.

„Avowed působí dojmem slušného dobrodružství, které by se mohlo ukázat jako srovnatelné s nejlepšími hrami ze série Elder Scrolls. A co je důležitější, mohlo by dohnat některé z nejlepších děl Obsidianu, jako je Fallout: New Vegas nebo The Outer Worlds,“ myslí si server Shacknews.

„S potěšením mohu říct, že Avowed se hraje velmi příjemně. Na základě malé části, mohu říct, že vypadá skvěle a nabízí poutavý příběh,“ dočteme se v preview od IGN.

„Průzkum je rychlý a plynulý. Umožňuje vám přikrčit se, plazit se a klouzat z pohledu první osoby – to vše se zdá být na tento žánr velmi moderní,“ píše Eurogamer.

„Vizuálně vypadá Avowed impozantně, ale umělecký styl může občas působit jako podivná směsice. Jeskyně, kterou jsem prozkoumal, byla úžasně jasná a barevná ve srovnání s podobnými místy z jiných her. Všechno ostatní, co jsem dosud viděl, mi připadá jako směs fantasy,“ dodává a vyjmenovává Pána prstenů, Skyrim a Avatara od Jamese Camerona.

Avowed klade důraz na volby a následky. Z toho důvodu má příběh dvouciferné číslo možných konců. Takže jich je více než deset. Přesnější šéfka vývoje Carrie Patel nebyla.

Avowed po nedávné odkladu vyjde 18. 2. 2025 na PC a Xbox Series X/S. Hra bude ve stejný den dostupná v Game Passu.