Vývojáři jihokorejského studia Shift Up krátce před vydáním tvrdili, že hra Stellar Blade nebude nikde cenzurovaná. Některé hráče ale nepříjemně překvapilo, že hlavní hrdinka má méně vyzývavé oblečení. Z toho důvodu si stěžují na cenzuru.

Tyto nečekané změny kostýmů dorazily do PlayStation 5 exkluzivity s prvním patchem, tedy zhruba den až dva před vydání společně s New Game Plus. Pozornosti hráčů to ale neuniklo a začali srovnávat, jak vypadají některé kostýmy před stáhnutím aktualizace a poté. Jsou to jen malé detaily, ale někteří to berou za podraz, sjednocují se a podepisují petici. Ta má už přes 47 tisíc podpisů.

„Stellar Blade je víc než jen hra. Tato produkce se stala kulturním majákem svobody projevu v době, kdy herní vydavatelé jako Sony cenzurují hry více než kdy jindy. Stellar Blade byl závanem čerstvého vzduchu, který sjednotil hráče a dal naději, že se věci mění k lepšímu a že hlas tvůrčí svobody zaznívá hlasitě a jasně,“ dočteme se v petici.

„Z neznámých důvodů byla hra cenzurována. To, co jsme dostali po koupi, nebylo to, co bylo prezentováno. Věříme v tuto hru, věříme v Shift Up, a proto žádáme titul, na který jsme čekali. Zrušte cenzuru, vylepšete hru a zjistíte, že se k vám přidá ještě více hráčů,“ pokračuje petice.

Na kritiku reagoval šéf vývoje Kim Hyung Tae tím, že kostýmy v patchi 1.0.0.2 jsou finálními návrhy, které vývojáři chtěli. Možná je to pravda, možná ne. Jedno je ale jisté. Změny byly provedeny bez upozornění, což hráčům vadí ještě více. Dokonce tak, že někteří požadují své peníze zpět. Sony údajně některé žádosti o vrácení peněz schválila.

Pak jsou tady hráči, kteří to neřeší a hodnotí Stellar Blade kladně. Na Metacritic má od novinářů v průměru 82 %, zatímco od hráčů 9,1/10.

V naší recenzi jsme napsali: „Stellar Blade dělá spoustu věcí neuvěřitelně dobře a je až k údivu, že jde o první velkou hru studia Shift Up. Ale taková je realita. Jde o zábavné, akční, skvěle ozvučené, různorodé a nápadité akční RPG, které dělá čest svému žánru, nezávislé produkci a hlavně vývojářům z Koreji velkou čest. Jasně, ne všechno je dokonalé a chyby se zde najdou. V druhém aktu některé tyto nápady opadnou, některé sekce trvají možná zbytečně dlouho a příběh nemá ve finále takový efekt, jak si asi vývojáři představovali. Přesto to na finální užití celé hry nic moc neubírá.“