Shuhei Yoshida, který působil v PlayStationu řadu let a který pomáhal s domlouváním spolupráce s třetími stranami, poskytuje různé rozhovory, kde se poděluje o zážitky a také mimo jiné o úspěchy, kterých docílil. V nejnovějším rozhovoru pro PlayStation Inside se rozmluvil o hře Gran Turismo a jaký měl na hru vliv.

„Jsem hrdý, že jsem se mohl podílet na konceptu hry Gran Turismo. Setkal jsem se s Kazunori Yamauchi, který pracoval na prvním díle. Pamětníci určitě pamatují obal hry, kde bylo napsáno, že jde o realistický simulátor. A to byl právě ten problém. Yamauchi chtěl opravdu pravou simulaci a když jsem si jeho prototyp zahrál, můžu říct, že to myslel vážně,“ zmiňuje Yoshida.

„Byla to opravdu hardcore simulace. Těžko ovladatelné sporťáky, žádná milost pro hráče. A to jsme byli teprve na začátku éry PS1,“ vzpomíná Yoshida. I když se Yoshida původně nesetkal u tvůrce s pochopením, tak Yamauchi po testování, kterého se zúčastnilo asi třicet hráčů – a všichni bez výjimky nabourali už v první zatáčce, uznal, že Yoshida měl pravdu.

Karta se tak obrátila a Yamauchi si uvědomil, že aby byla hra úspěšná a oslovila širší publikum, musí najít rovnováhu mezi simulací a zábavností. Začalo se upravovat ovládání a fyzika, a právě tenhle kompromis vedl ke vzniku Gran Turisma, jak ho známe dnes. Kdoví jak by to dopadlo, kdyby Yoshida nepromluvil do duše vývojářům. Možná bychom dnes žádné Gran Turismo neměli.

Celý rozhovor si můžete přečíst zde. Je opravdu dlouhý, ale zmínit můžu například, že Yoshidovi se líbí The Duskbloods, který FromSoftware vytváří exkluzivně pro Nintendo Switch 2. Dále je nadšen akčním dobrodružstvím Ghost of Yōtei, které by mělo dle jeho slov být tou nejlepší hrou studia Sucker Punch Productions. Pochvaluje si také China Hero a India Hero Project. Prostřednictvím těchto iniciativ Sony pomáhá menším tvůrcům s vývojem a uvedením titulů na PlayStation.

Jen pro zajímavost, Shuhei Yoshida působil v PlayStationu dlouhých 31 let, podílel se na úspěchu prvního PlayStationu a v letech 2008-2019 působil jako šéf SIE Worldwide Studios. Pomáhal také domlouvat spolupráce s třetími stranami výměnou za exkluzivitu. Díky němu tu máme hry jako Journey, Bloodborne nebo Stellar Blade.