Ten, kdo si myslel, že nedávná upoutávka s Tyrannosaurusem souvisí s podporou modifikací Frostpunku 2, tak měl pravdu. Podpora bude od uvedení PC verze na trh, potvrdilo polské studio 11 bit. K dispozici pochopitelně budou i nástroje pro tvorbu modů. Nazvané jsou Frostkit a ze začátku půjde o betaverzi.

Podpora modů – zejména pro tvorbu map a scénářů – je mezi komunitou oblíbeným tématem již několik let, od vydání prvního Frostpunku v roce 2018. Původní hra a její vlastní engine však měly svá omezení. Podle technického ředitele hry Frostpunk 2, Szymona Jablonského, „díky přechodu na Unreal Engine je nyní vše úplně jinak“.

Nástroje pro modifikace jsou ukázány v novém traileru. Vše vniklo ve spolupráci s mod.io. Hráči budou moci vytvářet vlastní mapy, scénáře, modely i města, ať už budou starobylá, vesmírná nebo tisíci jinými způsoby odlišná od původního prostředí mrazivé apokalypsy.

Modifikační nástroje budou postupně vylepšovány, zejména na základě zpětné vazby komunity. Z toho důvodu budou před oficiálním vydáním nejprve testovány v uzavřené betaverzi s vybranými členy modařské komunity.

Během vývoje nástrojů vznikly modely T-Rexe, masivní kruhová mobilní základna ze hry The Alters a armáda roztomilých růžových stvoření z nedávno vydaného titulu Creatures of Ava. Vše jsou to hry od 11 bit studios.

Frostpunk 2 vyjde 20. 9. letošního roku na PC. Ve stejný den bude dostupný také v Game Passu. S digitální edici si budete moci zahrát o 72 hodin dříve. V roce 2025 se Frostpunk 2 dostane na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. I konzolová verze potom bude v Game Passu.