V některých moderních hrách jsou postavy hodně detailní, některé obrázky si lze snadno splést se skutečností. Grafická stránka se neustále posouvá směrem kupředu, ale o to více zaostávají animace obličejů, které brání postavám ve hrách vyjadřovat celou řadu emocí. Na tento problém se zaměřila společnost Ziva Dynamics a snaží se animace obličejů posunout na novou úroveň.

Systém ZRT Face Trainer od Ziva Dynamics se nachází v beta verzi. Pro účely demonstrace byl využit Unreal Engine 5, ale řešení má být kompatibilní s různými grafickými enginy.

ZRT Face Trainer využívá databázi 4D skenů, jejíž velikost přesahuje 15 terabajtů. Pomocí tohoto softwaru, který je založen na strojovém učení a funguje přes cloud, mohou postavy ve hrách používat 72 tisíc různých výrazů obličeje.

Přesto všechno implementace výrazů obličeje do vyvíjené hry trvá přibližně hodinu.

Než se začnete radovat a těšit se, že takové výrazy obličejů brzy uvidíme ve hrách a stanou se standardem, tak si musíme počkat na to, jak použitelné toto řešení v budoucích hrách vlastně bude. Kromě jiných věcí bude hodně záležet na optimalizaci.

Jak se vám ZRT Face Trainer líbí?