Nová generace Forzy Motorsport. To je spojení, které jsme při dnešní prezentaci slyšeli hodně často. Vývojáři v Turn 10 Studios hodlají přinést nejrealističtější závodní hru a kladou důraz na množství aut, detailní tratě, realistické zvuky, pořádnou grafiku a pohlcující závodění.

Forza Motorsport pro Xbox Series X/S a PC má být realistická, skutečná a jedinečná. Při spuštění nabídce více než 500 aut, které můžete sbírat, závodit s nimi a upravovat je díky více než 800 unikátním vylepšením. Z 500 vozidel bude 100 nových a autoři se dušují, že vytvořili nejmodernější závodní vozy, které kdy měli v seznamu.

To vše doplní 20 prostředí na startu s více variacemi tratí. Jsou postaveny od základů. Budete moci závodit na oblíbených tratích, stejně jako v pěti nových oblastech, včetně novinky Kyalami v Jižní Africe.

Každé prostředí mělo být zachyceno v neuvěřitelných detailech. Forza Motorsport se pochlubí až desetkrát detailnějšími modely než u minulé generace. Vidět máme bujné stromy, hustou trávu a zarůstání vegetací. Dále fyzikálně věrné osvětlení a objemové efekty mlhy a plně procedurální a organický systém mraků.

„Tratě vypadají jako živé, znějí jako živé a jsou živé díky špičkovým efektům a publiku, které tvoří desítky tisíc plně animovaných 3D diváků,“ prozradili tvůrci při Developer_Direct.

Forza Motorsport se poprvé za celou existenci série bude moci pochlubit dynamickým modelem denní doby a počasí, díky kterému v závodě nebudou dvě kola nikdy vypadat stejně. Dynamická teplota trati, mokré povrchy a míra pogumování trati pak znamenají, že se žádná dvě kola ani stejně nepojedou.

Záznam prezentace

Všechna prostředí vykreslují ve 4K při 60 snímcích za sekundu s ray tracingem v reálném čase, aby na trati byly realistické odrazy od všech hladkých a skleněných povrchů. Například na kufru auta můžete vidět odraz soupeře, který se vás pokouší předjet.

Vylepšení doznala fyzika. Vylepšení jsou větší, než přinesly díly Forza Motorsport 5, 6 a 7 dohromady. Díky tomu má být jízda zábavnější a daleko uspokojivější, co se zrychlení, zatáčení a brzdění týče.

„Barvy získáváme pomocí spectrophotometer, který zachytí více bodů chování světla na povrchu. To vytváří model barev s mnohem realističtější reakcí na světlo v závislosti na barvě, metalíze a laku,“ prozrazují vývojáři.

Poškození a zašpinění je u každého auta jedinečné. Nyní je kontextově uvědomělé a lokalizované. „Simulujeme tloušťku laku, odlamování a směr. Hromadění nečistot je realističtější. Drží se více v oblastech s nízkým tlakem, jako jsou výklenky. Tyto inovace vypovídají o úsilí, které do závodu vkládáte a odráží jizvy, které závodění přináší.“

Také se máme těšit na impozantní zvuk. Úpravy dílů, jako jsou výfuky a turbo, mění ve Forze Motorsport zvuky auta stejně jako v reálu. Každé auto má nyní různé zvukové možnosti dle použitých dílů. Dále vylepšený zvuk kvílení pneumatik a motoru. Potěší ještě podpora Dolby Atmos.

To vše a mnohem více má zaručit, že Forza Motorsport bude nejkomplexnější hra od Turn 10 Studios s neuvěřitelným novým online závodním režimem a novou kariérou pro jednoho hráče.

Pokud jste čekali, že si zahrajete už brzy, tak si počkáme. Přesné datum vydání oznámeno nebylo. Místo toho bylo uvedeno, že Forza Motorsport vyjde později v roce 2023 pro Xbox Series X/S, PC a Game Pass. Vypadá to tedy na odklad z první poloviny roku 2023.