Ubisoft s nadcházejícím Far Cry: New Dawn nepatrně leze rovnou do několika cizích vod: částečný nádech bere z Falloutu, plácá na sebe barvičky jak z připravovaného Rage 2 a díky přítomnosti RPG prvků a celkové "šílenosti" hry to trochu vypadá na Borderlands styl. Ony RPG prvky v této sérii mají premiéru a Ubisoft se rozhodl v kratičkém videu vysvětlit, jak jejich částečná přítomnost ovlivní hru.

Nečekejte nic velkého. V plánu je zejména tvorba zbraní s určitou úrovní, načež budete mít vyrovnané síly s nepřítelem, který má taktéž pistolku vyšší úrovně. Svoji základnu budete moci vylepšovat, což vám vynese možnost mít ještě lepší vylepšení k dispozici. 

Další novinkou je tzv. escalation systém. V rámci tohoto systému se u bojů o nepřátelské základny budete moci rozhodnout, zda-li ji zcela obsadíte, anebo ji necháte být. Poté se do ní vrátí nepřátelé s ještě větší obrannou silou a více zásobami, což pro hráče bude znamenat větší výzvu.