Na Kickstarteru byla tento týden spuštěna kampaň pro Everspace 2. Tvůrci ze studia Rockfish Games chtějí pro pokračování vesmírné rogue like střílečky vybrat 494 002 dolarů. Čas na přesvědčení hráčů mají do 4. listopadu.

Dle všeho přesvědčování hráčů nebude jednoduché. Everspace 2 je poněkud neobvyklým pokračováním. První díl byl vesmírnou střílečkou s roguelike prvky a krásným grafickým kabátkem. Druhý díl má mít propracovanou grafiku, ale vývojáři tentokrát chtějí hráčům nabídnout otevřený svět plný příležitostí a obsahu. Krom toho bude mít hra klasické RPG prvky a příběhové pozadí, které ustoupilo multiplayeru. Tvůrci se soustředí na zážitek pro jednoho hráče a nechtějí o hře více hráčů ani slyšet.

V Everspace 2 mají být výrazně rozšířeny perky a nový systém tříd lodí s desítkami modelů má hráčům umožnit detailní přizpůsobení svých kosmických lodí. Každý si tak bude moci loď upravit, aby vyhovovala jednotlivým herním stylům a preferencím. Půjde o klasické možnosti, včetně výběru zbraní, výzbroje, vzhledu atd. Zkrátka stejně jako u běžných RPG můžete měnit a vylepšovat hrdinu. Pochopitelně nebude chybět nejrůznější loot.

Příběh druhého dílu naváže na svého úspěšného předchůdce. Jako jeden z přeživších pilotů klonů budete čelit své minulosti. Klonovací program byl zrušen a koloniální úřady na klony vypsaly odměnu, ale osud má jiné, velké plány. Hráč brzy zjistí, co to znamená vyvinout se z bývalého vojenského klonu na skutečného člověka. Rockfish Games spolupracují s kreativním Joshuą Rubinem, jenž má za sebou mimo jiné scénáře pro The Walking Dead: Michonne, Assassin’s Creed II nebo Destiny.

Vývojáři prý nepotřebují peníze na vývoj hry. Kickstarter si vybrali, aby do vývoje zapojili fanoušky od samotného začátku. Hlavní prvky jsou již jisté, ale zbývá spousta dalšího obsahu, o němž rozhodnou právě hráči. Studio plánuje uzavřené testy, tedy vydávají se podobnou cestou jako u jedničky, kterou hráči mohli hrát díky předběžnému přístupu na Steamu.

„Vracíme se na Kickstarter, abychom našim největším fanouškům poskytli příležitost zapojit se a promluvit do vývoje hry v rané fázi. Samozřejmě stále máme spoustu vlastních nápadů, které přidáme k základní hře: od New Game Plus po obří vesmírná monstra, takže jsme v očekávání, kolik z našich cílů komunita odemkne,“ dodal Michael Schade, generální ředitel a spoluzakladatel Rockfish Games.

Pokud vše půjde podle plánu, plná verze by měla vyjít ve třetím čtvrtletí roku 2021 pro počítače. Konzolové verze se mají objevit o nějakých šest měsíců později. Na začátek roku 2020 má proběhnout uzavřená alfa pro backery a v Q3 2020 má být spuštěna hra v předběžném přístupu na Steamu. Pakliže se Everspace 2 stane dalším úspěšným projektem týmu, má dorazit minimálně jedno hlavní placené DLC s velkým množstvím nového obsahu.

Everspace 2 můžete podpořit na Kickstarteru. Podívejte se na recenzi prvního Everspace: