V poslední době se na povrch začalo dostávat docela dost patentů týkajících se herního průmyslu. Měli jsme tu technologii zaměřující se na chytřejší umělou inteligenci od Take-Two, která by mohla být uplatněna v dosud neoznámeném GTA 6. Ovšem došlo také na patent Nemesis systému od Warner Bros., který strhl vlnu kritiky ze strany hráčů a vývojářů.

Dnes se k těmto dvěma patentům přidává třetí, který má na starosti společnost EA. Ta totiž přišla s novou technologií, která nám umožní začít hrát naše hry ještě předtím, než dojde k jejich stažení.

Patent je v tuhle chvíli k nalezení na stránkách US Patent and Trademark Office, kde si můžete povšimnout schématu, které znázorňuje tuto novou technologii v akci. Dozvíte se také, že cílem této technologie je vytvořit „dynamického videoherního klienta“, který dokáže streamovat hry díky dálkově ovládané simulaci enginu.

V podstatě jde tedy o to, že bude možné hrát vámi zakoupené tituly, aniž byste je měli nainstalované. Což bude možné díky streamovací technologii, která by se dala připodobnit ke cloudovým službám jako je Google Stadia či GeForce Now.

„Dynamický videoherní klient může využívat herní streamovací engine v kombinaci se službou streamování herních aplikací, aby uživatelům poskytl možnost rychle začít hrát hry na široké škále zařízení,“ dočteme se v patentu.

Když se pustíte do pročítání patentu (ti zvídavější z vás si ho mohou přečíst zde), tak narazíte na bod, ve kterém patent vysvětluje, že tato technologie se snaží vyřešit „čas-požírající“ instalační proces. EA si je totiž vědoma, že hry začínají být čím dál tím větší, s čímž jde ruku v ruce delší doba stahování.

„Kvůli velké velikosti hry může uživateli trvat značnou dobu, než začne hru hrát po jejím zakoupení. Tento stahovací proces může být dosti frustrující, pokud má uživatel zájem hrát novou hru s přáteli nebo má na hraní omezený čas,“ dočteme se v patentu.

Přečtěte si také: Herní studia v Texasu dočasně zavřena kvůli sněhové bouři a výpadkům proudu

Tento patent by rozhodně mohl vyřešit problém s čekáním na stažení vámi vybraného titulu. Na něco takového ale bude nejspíše třeba stabilní internetové připojení, takže pokud se vám hry stahují pomalu kvůli slabému internetu, tak tato technologie toho moc neřeší.

Přesto ale tento patent vypadá opravdu slibně, jelikož takovouto funkci by mohlo dost hráčů ocenit. Ovšem záležet bude také na tom, jak bude celá tato technologie nakonec fungovat v praxi. Případně zda bude zdarma, nebo si za její užívání budeme muset platit.