Magazín · Novinky · v úterý 6. 8. 2024 11:37
Dejte nám šanci, prosí po kritice šéf vývojářů remaku Silent Hillu 2
Na moderní předělávku kultovního psychologického hororu Silent Hill 2 se snesla kritika. Fanoušci nejsou spokojeni s prezentovanými záběry a nelíbí se jim ani výběr Bloober Teamu. Polské studio stojící za Layers of Fear, The Medium nebo Observer má dle nich kontroverzní přístup k psychologickým hororům a upřednostňuje špatně vyprávěný příběh před bojem.
Piotr Babieno, generální ředitel Bloober Team, si je kritiky a tlaku spojeným se znovuvytvořením hry, která je považována za téměř nedotknutelnou, vědom. V rozhovoru pro Rolling Stone poprosil o šanci. Tvrdí, že v jeho vizi nejde o remake, ale spíše o romantizovanou vizi původní hry. Zaměřili se na nostalgii, prostředí a atmosféru. To jsou tři věci, co definovali původní Silent Hill 2.
„Sním o tom, že nám hráči budou důvěřovat,“ říká Babieno, „ale uvědomuji si, že důvěra se získává činy, ne slovy. Proto se držíme zásady nekomentovat [specifika hry] a nevzbuzovat naděje. Naší prací chceme ukázat naše ambice, takže nemůžeme žádat nic víc než 'dejte nám šanci'."
Pro Babiena je remake Silent Hillu 2 také emotivní otázkou. Vzpomíná, jak viděl původní hru, kterou hrál jeho bratr. Šlo o zážitek, jenž zcela změnit jeho vnímání hororových videoher.
„Tehdy jsem četl spoustu knih od Stephena Kinga, od Dostojevského [...], sledoval jsem spoustu filmů od Lynche, Finchera, Kieślowského,“ říká Babieno. Nemyslel si ale, že hry mohou proniknout hluboko do něčí psychologie. Pak objevil Silent Hill 2 a byl fascinován symbolikou hry natolik, že mu v podstatě změnila život.
Remake Silent Hillu 2 považuje Babieno za odraz vývoje Bloober Teamu. Od Layers of Fear a The Medium se tým rozšířil z přibližně 10 lidí na více než 250 zaměstnanců. Polské studio prochází transformací s cílem soustředit se na hororový žánr a přinést hráčům nové zážitky. Skrz Silent Hill 2 Remake chtějí ukázat své ambice, které budou rozvinuty v nové značce s pracovním názvem Project C.
Vývoj Silent Hill 2 Remaku nebyl jednoduchý. Šlo o náročnou cestu, na které se balancovalo mezi zachováním a inovacemi. Se správným směrem pomohli původní tvůrci Silent Hillu 2 z Konami, s nimiž Bloober vedl dlouhé diskuze. Nakonec našli rovnováhu mezi tím, co chtěli v Polsku a jak si to představovali jejich partneři. Babieno rovněž děkuje za kritiku, která je posouvá kupředu. Pomohla vylepšit hru.
Silent Hill 2 Remake s kamerou za ramenou hlavního hrdiny, stejně jako mají předělávky série Resident Evil od Capcomu, vyjde 8. 10. 2024 pro PlayStation 5 a PC.