
Magazín · Novinky · v neděli 16. 2. 2025 11:00
Dawnwalker míří na úroveň kvality Zaklínače 3, ale nezahltí hráče obří rozlohou
The Blood of Dawnwalker si neklade za cíl být dalším obřím AAA titulem, ale kvalitou se chce přiblížit špičkovým hrám, jako byl Zaklínač 3: Divoký hon. A není to náhoda – kreativní ředitel Mateusz Tomaszkiewicz i zakladatel studia Rebel Wolves Konrad Tomaszkiewicz dříve pracovali právě v polském CD Projektu Red.
Zatímco mnohé moderní hry sází na masivní otevřené světy a stovky hodin obsahu, Dawnwalker zvolí jiný přístup. Tomaszkiewicz v rozhovoru pro GamesRadar uvedl, že ačkoliv jejich tým nepatří mezi velká studia, kvalitou chtějí držet krok s nejlepšími.
„Míříme na kvalitu odpovídající AAA titulům, protože to je prostředí, ze kterého pocházíme – chceme dosáhnout úrovně Zaklínače 3,“ říká Tomaszkiewicz. „Na druhou stranu nechceme vytvářet masivní hru s desítkami hodin obsahu. Jsme menší studio, je to náš první projekt, a proto se soustředíme na kompaktnější zážitek, který ale bude po všech stránkách propracovaný.“
Odhadovaná délka hry se pohybuje mezi 30 až 40 hodinami, přičemž vývojáři chtějí udržet příběh v pevně stanoveném časovém rámci. Hráč totiž bude mít pouhých 30 dní a nocí na dokončení své mise, což omezuje možnost prodlužování hry.
Tomaszkiewicz se zároveň vyjádřil k otázce, zda velikost hry určuje její status: „Zaklínač 3 nabízel přes 100 hodin obsahu, někteří hráči v něm strávili i 200 nebo 300 hodin – srovnávat s tím jakýkoliv menší titul je šílenství. Ale je opravdu velikost hry tím správným měřítkem? Jsou tu hry jako Call of Duty, které nemají stovky hodin obsahu, a přesto je nikdo nenazývá indie nebo AA tituly.“
The Blood of Dawnwalker se odehrává ve 14. století v Evropě zdecimované válkami, morem a upíry, kteří se stali dominantní silou světa. Hra zatím nemá stanovené datum vydání, ale studio Rebel Wolves slibuje, že v létě se dočkáme detailního představení hratelnosti. Titul míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.