Nástupce nejhranějšího FPS titulu na Steamu už čeká za rohem. Counter-Strike 2 má vyjít někdy během léta, ale již nyní si jej užívá nemalý počet testerů, kteří byli do bety přizváni. Díky tomu, že se titul již dostal hráčům do rukou, může Valve nejen vychytat nahlášené bugy, ale zároveň jsme neustále svědky dalších a dalších objevů díky šikovným dataminerům. Jeden z nich nyní přinesl klíčové poznatky ohledně systému kompetitivního hraní.

Pořádnou možnost soutěžit s ostatními přinesl až aktuální Counter-Strike: Global Offensive, který nabízí matchmaking a dovednostní skupiny (ranky). Právě CS2 to ale povznese na ještě vyšší úroveň, a to s několika důležitými vylepšeními.

Zaprvé, dle objevu známého dataminera Aquarius hra nabídne žebříček, a to jak světový, tak i lokální. Hráči v něm budou řazeni na základě metriky zvané „CS Rating“, která bude představovat něco jako individuální elo hráče.

Získávat se bude pouze v režimu Premier a fungovat by mohlo podobně jako elo na FACEIT, největší službě třetí strany po hraní kompetitivních zápasů v CS:GO. Hodnota CS Ratingu se bude moct pohybovat kdekoliv mezi 0,00 až 35,00, přičemž každých 5,00 se změní barva, jakou bude skóre napsáno. Pro lepší ilustraci se podívejte na příspěvek níže.

Je nicméně otázka, jak přesně se bude Rating počítat. Existuje možnost, že bude kromě výsledku zápasu brát v potaz konkrétní výkon jednotlivce, tedy jeho počet killů, smrtí a získaných MVP, anebo se naopak omezí pouze na práci s tím, zda hra skončila výhrou, prohrou, či remízou.

Když se pak vrátíme ke zmíněnému žebříčku, ten bude jak celosvětový, tak i lokální. Srovnávat se tedy budeme moct i my Češi vzájemně. Obnovovat by se měl každou sezónu a předpokládá se, že ročně tyto sezóny proběhnou dvě – jedna začne na podzim a druhá na jaře (zhruba v době, kdy budou probíhat Majory).

V žebříčku pravděpodobně půjde kromě CS Ratingu vidět počet výher a procento vyhraných zápasů.

Ve srovnání s rank systémem v CS:GO by tedy mohl Premiere mód konečně nabídnout smysluplnější kompetitivní mechaniky. Nejenže se už pravděpodobně neocitneme v situaci, kdy po 13 výhrách po sobě nebudeme mít jasno, kolik nám do dalšího ranku ještě zbývá, ale zároveň přesně uvidíme, jak jsme na tom oproti ostatním hráčům.

To vše se ale zatím může změnit. Valve může některé z nových možností odstranit, další možná přidá, anebo si s celým systémem pohraje tak, že bude vypadat ještě trochu jinak.

Kromě zlepšeného rank systému možná zážitky z kompetitivních zápasů zlepší také novinka v anti-cheatu zvaná VAC Live. Ta by mohla v případě nalezení cheatera uprostřed zápasu hráče zabanovat a hru zrušit. Více jsme psali zde.