Jedno z nejhranějších MMORPG posledních let, nepřeberné množství úkolů a nádherný svět, který známe ze všech singleplayerových dílů. To je The Elder Scrolls: Online. My jsme dostali možnost zúčastnit se prezentace k chystanému rozšíření s podtitulem High Isle, které dle slov kreativního ředitele Riche Lamberta má být tím nejlepším a největším, které zatím společnost Bethesda se studiem ZeniMax Online představily. Bohužel jsme však nedostali možnost vám ukázat záběry přímo ze hry, protože jeho slova opravdu nelhala a nové DLC vypadá vážně fantasticky.

INSPIROVÁNO STŘEDOMOŘÍM

Kdo někdy TESO hrál, ví, že všechny části světadílu Tamriel jsou inspirovány skutečným světem. Skyrim nápadně připomíná drsný sever a Hammerfell zase egyptskou poušť. High Isle nás vezme na souostroví Systres, inspirované středomořskými přístavními městy. Ty jsou domovem šlechty, jež mezi sebou neustále válčí o moc nad celým územím.

No a nebyla by to válka, kdyby se do ní nepletli i lidé, co s ní nemají nic společného. Jedním z nich je bohatý filantrop Bacaro Volorus. Ten se spolu se svou organizovanou skupinou Steadfast bude snažit všechny boje ukončit. Těšit se tak můžeme na spousty úkolů, které budou plné politických intrik, krveprolití a také milostných románků.

Navštívit budeme moci i Prison Island, tedy ostrov vězňů plný kriminálníků a disidentů, nebo třeba deštný prales. Nezůstaneme však pouze v oblasti High Isle. Na ostrovech zkrátka začala tvrdá válka a bude tak nutné sehnat i pomoc z ostatních částí Tamrielu.  Dočkáme se přes třicet hodin dlouhého obsahu, založeného na příběhu plného politických intrik, nové hudby a stovky nových surovin a vybavení. To vše jen potvrzuje slova Riche Lamberta z úvodu prezentace.

NOVÁ KARETNÍ HRA, NOVÍ SPOLEČNÍCI A NOVÝ TRIAL

Těšit se můžeme nejen na nové lokace, úkoly a příběh. Jedním z hlavních prvků High Isle je zcela nová karetní hra s názvem Tales of Tribute. Hrát se bude v tavernách, a to jak v režimu PvE (tedy hráč versus počítač), tak i v režimu PvP (hráč versus hráč). Zatímco v souboji s ostatními hráči půjde o to stoupat v žebříčku, hrou proti počítači nás má provázet zajímavá příběhová linka.

Ti z vás, co někdy hráli složitější deskovou či karetní hru než jen Člověče, nezlob se nebo Prší, ví, že pravidla hry se nejlépe učí tzv. za běhu. Přestože jsme se během prezentace dozvěděli základní mechaniky, bylo nám řečeno, že nejlepší bude jednoduše Tales of Tribute zkusit.

Nebudu vám lhát, nemožnost ukázat vám části z gameplaye je poněkud frustrující, a tak se pokusím vám alespoň nástinit, jak nová karetní hra vypadá a jak se hraje. Samotné karty jsou jakousi kombinací Hearthstone a gwintu. Dělí se na startovní balíček, akční karty, agenty a karty kontraktu. V jejich horní části pak naleznete jejich hodnotu a u některých dokonce speciální schopnost.

Samotná hra pak spočívá v tom navzájem si karty přebíjet, ničit nebo třeba znehybnit. Tenhle strohý popis vám nic moc neřekne a popravdě ani já jsem z několika her - přestože jsem jich dokázal několik nějak záhadně vyhrát - téměř nepochopil pravidla.

Co ale vím naprosto přesně je způsob, jak karty získat. Budou pouze ve hře a koupíte je výhradně v tavernách nebo je vyhrajete od počítačových protivníků během příběhové části. Vývojáři se tak nejspíš snaží eliminovat černý trh za reálné peníze. Karty proto nebudete moci ani měnit či prodávat ostatním hráčům. Za odměnu ve vítězných kláních lze kromě peněz a kosmetických doplňků získat také recepty, výrobní materiál nebo transmutační krystaly.

Novinkou High Isle budou i dva noví společníci po vašem boku - mág Ember a bretonská rytířka Isobel. Mimo jiné se lze těšit také na nový trial (obdobu dungeonů) pro 12 hráčů, jenž má svou velikostí a rozsahem připomínat hráči oblíbený Rockgrove. V něm se postavíte na stranu šlechty a budete odrážet útoky pirátů.

PO TECHNICKÉ STRÁNCE SE HRA TÉMĚŘ NEZMĚNÍ

The Elder Scrolls: Online bude se svým novým rozšířením pokračovat ve své volnosti. Nebude vás tak držet na jednom z ostrovů a umožní vám jít kamkoliv. Bude tedy jen a pouze na vás, zda skočíte rovnou do bojiště zuřící války nebo zda budete prozkoumávat krásy ostrova a jeho odlišnou kulturu. Technická stránka hry se ale výrazně nezmění. Bude nadále poháněna HeroEnginem, který je skvělou volbou pro MMORPG takového rozsahu. Umožní totiž hrát jak majitelům nadupaných herních strojů, tak i těm, co nevlastní zrovna výkonný počítač.

Vlastníky vybraných grafických karet pak potěší nová podpora AMD FSR - tedy technologie, která umožní zvýšit snímkovou frekvenci a poskytne tak o něco lepší herní zážitek. Počítačoví hráči mohou očekávat rozšíření High Isle už 6. června/júna tohoto roku. Majitelé konzolí si pak musí počkat o pár dní déle, konkrétně do 21. června/júna.