Nezávislé československé studio Frostember chystá hned dva projekty, které míří na hráče se slabostí pro silné příběhy, morální volby a propracovanou atmosféru.

Prvním projektem je již dříve oznámená The Last Mile, filmově laděná příběhová akční adventura, která staví na emocích, lidskosti a těžkých rozhodnutích. Hráči se ujmou role Nicka Riegera, muže prchajícího před temnou minulostí i neúprosným zákonem.

V jeho cestě za svobodou ale nejde jen o útěk – hra zkoumá, kým se člověk stane, když ztratí všechno ostatní. Každé rozhodnutí mění průchod hrou, otevírá nové cesty a postavy, ale zároveň uzavírá jiné možnosti. Stejný příběh tak může vést ke zcela odlišným osudům.

The Last Mile nabízí kombinaci stealthu, průzkumu a interakce s prostředím, bez nutnosti otevřených přestřelek. Důraz je kladen na napětí, improvizaci a přežití. Stylizovaný vizuál s důrazem na světlo, déšť a stíny dotváří filmovou, melancholickou atmosféru, podpořenou ambientní hudbou a realistickým zvukovým designem.

I když příběh sleduje jednotnou dějovou linii, způsob, jak se k cíli dostanete, se mění. Rozhodnutí otevřou, nebo zablokují určité oblasti – dům ve městě, průmyslová zóna, karavan, zapadlou vesnici… Každá mapa nabízí nové výzvy, NPC a vedlejší mise. Každá lokace je pečlivě navržená pro kombinaci stealthu, průzkumu a interakce s prostředím. Místo otevřeného boje hra sází na napětí, úniky, improvizaci a využívání okolí k přežití.

Druhým projektem studia je nově představená singleplayerová 3D izometrická narativní strategie s názvem Lines We Draw. Hráče postaví do role pohraničního inspektora mezi dvěma socialistickými státy v době nejistého příměří po dlouhém konfliktu.

Každý den na přechod přicházejí rodiny, zběhové, pašeráci i špioni – a hráč musí rozhodnout, kdo smí projít a kdo zůstane za dráty. Každé rozhodnutí ovlivňuje osudy lidí i politickou rovnováhu mezi dvěma znepřátelenými národy.

Hra klade důraz na morální dilemata, měnící se pravidla a politický tlak, který roste s každou směnou. Rozhodnutí mají trvalé následky – můžete se stát hrdinou lidu, loajálním nástrojem režimu, nebo zůstat někde mezi.

„Pravidla se mění ze dne na den. Politický tlak roste. Atmosféra na přechodu houstne. To, co začíná jako rutina, se rychle mění v morální křižovatku, kde na tvém úsudku závisí osudy jednotlivců i rovnováha mezi dvěma nepřátelskými státy,“ přidává popisek hry.

Lines We Draw zaujme také vizuálním stylem inspirovaným socialistickým plakátovým uměním a vysokou znovuhratelností, kdy odlišná rozhodnutí vedou k novým příběhům a koncům.

Oba projekty vyjdou minimálně na PC, mají stránku na Steamu. Ta potvrzuje přítomnost českých titulků i českého dabingu.

Lines We Draw

THE LAST MILE