Nedávno polské studio CD Projekt RED oznámilo, že chystá hned několik projektů ze světa Zaklínače, mezi nimiž je i titul s pracovním označením Canis Majoris. A nyní už víme, že nejde o nic menšího než o remake originálního herního Zaklínače z roku 2007. Ten má na svědomí polské studio Fool's Theory, přičemž jej bude pohánět engine Unreal 5. Ten využije také začátek nové zaklínačské trilogie s pracovním názvem Polaris, jenž vzniká přímo v CD Projektu RED.

CD Projekt při příležitosti 15. narozenin herního Zaklínače odhalil, že vývoj projektu s prostým názvem The Witcher Remake je nyní v rané fázi. Tvůrci zdůraznili, že ve studiu Fool's Theory, kde ve spolupráci se společností 11bit Studios vzniká také nové RPG s pracovním označením Vitriol, pracují veteráni, kteří se už v minulosti na tvorbě her ze série Zaklínač podíleli.

Samotní autoři si přitom chtějí být jistí, že originál z roku 2007 předělají s maximální možnou péčí a pozorností vůči detailům, a tak žádají o trpělivost. Jinými slovy, na vydání hry The Witcher Remake si ještě počkáme a bude také nějakou dobu trvat, než se dozvíme další podrobnosti.

„Se zaklínačem pro nás, CD Projekt RED, všechno začalo. Byla to první hra, kterou jsme kdy vytvořili, a tehdy to pro nás byl velký okamžik. Návrat k němu a předělání hry pro další generaci hráčů dělá stejně velký dojem, ne-li větší. Spolupráce s Fool's Theory na tomto projektu je stejně vzrušující, jelikož někteří z tamních lidí byli dříve do vývoje her Zaklínače zapojeni. Dobře znají zdrojový materiál, vědí, jak moc hráči doufali, že na remake dojde, a vědí, jak dělat skvělé a ambiciózní tituly. A ačkoliv bude trvat nějaký čas, než budeme připravení ukázat ze hry a o hře více, vím, že čekání bude stát za to,“ prohlásil šéf CD Projektu RED Adam Badowski v souvislosti s nejnovějším oznámením.

Ačkoliv řada hráčů a fanoušků v remake skutečně dlouho doufá, byli tu i tací, kteří o jeho vzniku pochybovali. Včetně autora tohoto textu. Některým z nás zkrátka nedávalo moc velký smysl, aby se CD Projekt RED vracel k začátku už ukončené zaklínačské trilogie, když se právě s projektem Polaris chystá začít další, nemluvě o tom, že díky velkému úspěchu RPG Zaklínač 3: Divoký hon z roku 2015 si herního Zaklínače ve velkém zamilovali i ti, kteří první nebo druhý díl série nikdy nehráli. Polští tvůrci jsou ale zjevně jiného názoru. Faktem přinejmenším je, že i když zatím neznáme žádné podrobnosti o platformách, jen těžko zůstane jen u PC. Originální Zaklínač přece jen na konzole nikdy nevyšel.

RISE OF THE WHITE WOLF ANEB REMAKE ZAKLÍNAČE, KTERÝ NIKDY NEBYL

Právě v souvislosti s konzolemi se však dá říct, že ve vzdálené minulosti jsme se projektu, který bychom mohli považovat za remake prvního Zaklínače, měli dočkat. Po úspěchu originálu na PC v CD Projektu zatoužili po konzolových verzích, a tak se okolo roku 2008 začal rodit titul s názvem The Witcher: Rise of the White Wolf. Ten mělo na starosti francouzské studio Widescreen Games, jež nemohlo na tehdejších konzolích dost dobře využít engine Aurora od BioWare, který prvního Zaklínače pohání. Studio tedy čekala snaha předělat Geraltovo první herní dobrodružství víceméně od nuly, a to tak, aby bylo ušité na míru konzolím a jejich hardwaru.

Jenomže tuto snahu, kterou dokládá dodnes dostupný teaser, poměrně záhy začaly komplikovat různé tvůrčí, organizační a finanční potíže, a tak po dohodě CD Projektu RED a tehdejšího vydavatele Atari došlo k rozhodnutí vývoj ukončit. Bude de facto druhý pokus, pod nímž je tentokrát podepsáno studio Fool's Theory, úspěšnější? Doufejme. A pokud ne, stejně jako v případě všech ostatních remaků a remasterů platí, že originál nám nikdo nevezme. Koneckonců jen těžko můžeme počítat s tím, že The Witcher Remake nabídne český dabing, takže věříme, že ať už remake dopadne jakkoliv, originální Zaklínač nám bude mít vždy co nabídnout. Bez ohledu na to, jak je ten dabing ve skutečnosti kvalitní.